Ce misiune ar fi avut avionul care a survolat fără autorizaţie România şi ţările vecine

vineri, 10 iunie 2022, 07:39
3 MIN
 Ce misiune ar fi avut avionul care a survolat fără autorizaţie România şi ţările vecine

O aeronavă Beechcraft a plecat fără autorizaţie din Ungaria, a traversat România, a trecut prin Serbia şi a aterizat în Bulgaria. Acesta a fost urmărit de şase avioane de vânătoare, fără să răspundă apelurilor piloţilor militari. 

Potrivit experților militari, aceasta ar fi fost modalitatea rușilor de a testa capacitatea de reacţie a NATO.

Neclaritățile continuă să planeze peste incidentul aerian în timpul căruia un avion privat decolat din Ungaria a traversat timp de mai bine de o oră România, a „ciupit” puţin din Serbia, după care s-a „topit” în Bulgaria. Totul după ce pe urmele lui au fost succesiv trei grupări de câte două avioane ale NATO. În ciuda eforturilor repetate ale militarilor, pilotul misterios nu a răspuns interogărilor radio şi nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele interceptoare.Potrivit datelor de până acum, aeronava bimotor de mici dimensiuni, de tip Beechcraft, la bordul căreia se aflau două persoane, a decolat miercuri din Ungaria, din zona Debreţin, în jurul orei 17.30, fără a avea un plan de zbor aprobat şi fără a avea pornite mijloacele electronice de identificare de tip transponder. Aeronava a fost interceptată rapid în spaţiul aerian al Ungariei de două aeronave militare ale Forţelor Aeriene Ungare, de tip JAS 39 Gripen, la ora 17.38, dar nu a răspuns interogărilor piloţilor maghiari. „În jurul orei 17.49, aeronava a intrat în spaţiul aerian al României, în zona Oradea, fiind însoţită de cele două aeronave militare maghiare, în baza acordului cross-border dintre România şi Ungaria. La ora 17.58, aeronavele maghiare s-au întors către bază, ţinta fiind preluată de două aeronave F-16 Fighting Falcon ale Forţelor Aeriene ale SUA, dislocate pe Baza 86 Aeriană Feteşti, care se aflau în misiune de patrulare în spaţiul aerian al României. Misiunea celor două aeronave americane a fost similară, de interogare radio, identificare vizuală şi escortare a aeronavei-ţintă. Nici apelurile piloţilor americani nu au avut succes”, a transmis Ministerul Apărării Naţionale (MApN) într-un comunicat în care a mai precizat că avionul misterios a circulat în România pe traiectul Oradea – Caransebeş – Drobeta Turnu Severin.

Expertul militar Aurel Cazacu spune că în acest caz avem parte de o testare a capacităţii de răspuns a NATO.

„Ruşii au vrut să vadă în cât timp şi cum reacţionează poliţia aeriană a NATO. Ruşii au vrut să vadă în cât timp şi cum reacţionează poliţia aeriană a NATO. Şi am demonstrat că funcţionează”, a afirmat Aurel Cazacu expert militar.

Şi am demonstrat că funcţionează, dar sunt de părere că avionul agresor trebuia obligat să vină la sol. Şi nici măcar nu trebuia tras în el. Avionul de vânătoare se putea plasa în faţa lui, iar aeronava agresoare intra în jetul motorului şi era obligată să aterizeze. Oricum, nu trebuia să fie lăsat să-şi facă de cap”, a subliniat Aurel Cazacu.

Mai mult, pe gandul.ro

Comentarii