De ce au început românii să golească rafturile magazinelor. Specialist: Fenomenul social e mai mare decât problema de sănătate publică

marți, 25 februarie 2020, 23:39
2 MIN
 De ce au început românii să golească rafturile magazinelor. Specialist: Fenomenul social e mai mare decât problema de sănătate publică

Faptul că oamenii au început să golească rafturile magazinelor ca urmare a temerilor legate de coronavirus, arată că „amplitudinea fenomenului social şi economic este mai mare decât problema de sănătate publică”, este de părere Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, conform thetrustword.com, citat de digi24.

„E interesant. Aici vorbim de două lucruri: de o problemă de sănătate publică şi de un fenomen social şi economic. Se pare că, în momentul de faţă, amplitudinea fenomenului social şi economic este mai mare decât problema de sănătate publică, cu atât mai mult cu cât nu avem infecţie cu coronavirus în ţară în acest moment.

Oamenii urmeaza un mimetism pe care îl cunoaştem şi din alte perioade. Ieri şi alaltăieri au apărut imagini filmate în Italia, unde a fost instituită carantina, cu magazine goale, şi în mod aproape firesc, şi concetăţenii noştri procedeaza în mod similar – au golit magazine, fără să avem o astfel de problemă. O ameninţare a unei carantine generează astfel de comportamente. Chiar dacă discutăm de o perioadă de carantină, la domiciliu sau într-un loc special, trebuie găsită o soluţie pentru ca aceşti oameni să fie aprovizionaţi”, a spus Alexandru Rafila.

Din magazine se cumpără ca de sărbători, în special produse neperisabile, cum sunt conservele, a declarat marți George Bădescu, director executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România. El mai spune că în scurt timp stocurile vor fi refăcute și că nu există motive de îngrijorare, dar a admis posibilitatea scăderii unor stocuri, din cauza cererii mari.

Știrile privind evoluția epidemiei de coronovirus, dar și modul în care italienii au reacționat la apariția bolii, golind magazinele de produse alimentare sau de igienă au dus la o creștere a numărului clienților și în magazinele din România, precum și la o majorare a cantităților de produse cumpărate.

Comentarii