Helly Hansen: brand-ul norvegian care face furori și după 145 de ani (P)

miercuri, 23 februarie 2022, 17:31
4 MIN
 Helly Hansen: brand-ul norvegian care face furori și după 145 de ani (P)

Această firmă scandinavă produce de 145 de ani articole de îmbrăcăminte specializate pentru climă rece și umedă. Originile lui Helly Hansen merg înapoi în timp până în 1877, într-un mic oraș de coastă de pe fiordul Oslo, numit Moss.

Marca de îmbrăcăminte Helly Hansen este una dintre cele mai reputate pentru a „păcăli” frigul. Din acest motiv, articolele vestimentare ale acesteia conduc de 145 de ani sectorul montan și maritim, până în punctul în care profesioniștii acestor domenii de activitate, cu clime extreme, sunt cei care le aleg în mod preferențial.

Căldura, protecția și calitățile tehnice sunt caracteristicile acestei firme norvegiene folosite de peste 55.000 de profesioniști în schi, de practicanții sporturilor pe apă și, pur și simplu, de cei care lucrează în medii ostile și au nevoie de confort și siguranță.

Deși catalogul lor este conceput mai ales pentru medii dure, oferă și articole de îmbrăcăminte care desezonalizează firma, precum tricouri, adidași și pantaloni scurți.

145 DE ANI DE ISTORIE

În 1877, căpitanul norvegian Helly Juel Hansen căuta o modalitate de a-și proteja marinarii, dar și pe el însuși. Hansen naviga de la vârsta de cincisprezece ani. Obosit să fie mereu ud, când avea 35 de ani, el și soția sa Maren Margarethe au început să confecționeze jachete, pantaloni și alte piese vestimentare cu un material textil înmuiat în ulei, uscat la foc iute. Clima nordică aspră și rece l-a determinat să găsească o soluție pentru îmbrăcămintea exterioară: aplicarea uleiului de in pe pânza de bumbac pentru a crea îmbrăcăminte flexibilă, impermeabilă.

Idei geci bărbați iarnă

La scurt timp după aceea, el și soția sa, Margarethe, au început să producă jachete și pantaloni „pe ulei” în Norvegia, iar succesul a fost imediat. Atât de mult, încât au câștigat primul premiu de produs la Expoziția Universală de la Paris în 1878. Afacerea tocmai se născuse. În primii cinci ani au vândut 10.000 de articole de îmbrăcăminte. Era clar că era o nișă de exploatat. Au început să sosească comenzi nu numai din țările scandinave vecine, ci acum și din Anglia, Africa de Sud și chiar din țări atât de îndepărtate precum Chile.

Helly Juell Hansen a murit în 1914, la vârsta de 72 de ani, iar afacerea familiei a căzut în mâinile fiului ei, Leiv Helly-Hansen. Leiv era un comerciant experimentat care lucrase în Anglia și Germania și era hotărât să mențină în creștere compania fondată de tatăl său.

Fiul familiei, Helly Hansen, a fost un negustor isteț și a luat frâiele companiei în 1914 și de acolo au venit evoluții tehnice importante.

În 1920, deja sub frâiele lui Leiv, compania a dezvoltat o nouă țesătură impermeabilă numită Linox. Suprafața materialului era strălucitoare și atractivă, dar cea mai bună caracteristică a sa era că nu era lipicioasă ca țesăturile vechi îmbibate cu ulei. Având în vedere faima pe care a obținut-o acest nou material, numele Linox a fost extins la alte materiale pe bază de clorură de polivinil (PVC).

În 1931 a fost lansată pe piață o altă țesătură, numită Lin-O-Let, care era mai subțire și mai ușoară decât Linox-ul. De asemenea, a permis să fie colorată, așa că a fost aplicat în îmbrăcăminte de exterior și îmbrăcăminte impermeabilă pentru copii și femei.

Cea mai mare piatră de hotar a mărcii în primul său secol de existență a avut însă să vină în 1949, când Helly Hansen a dezvoltat un material numit Helox (o combinație de Helly și Linox), care era un strat translucid foarte subțire de plastic PVC care a început să fie fi folosit pentru a face jachete impermeabile, hanorace și pălării de ploaie. Helox a fost atât de bine primit pe piață încât în ​​fiecare lună fabrica Helly Hansen producea 30.000 de unități pe lună.

Geci de dama – oferte

Helox a devenit foarte popular și chiar și întreaga delegație norvegiană la Jocurile Olimpice de la Helsinki din 1952 a ales Helox pentru hainele lor. Succesul comercial al Helox a încurajat-o pe Helly Hansen să dezvolte o versiune mai grea și mai grea pentru profesioniști, care a fost numită Plarex. A fost un material ideal pentru lucrul în condiții climatice aspre precum pescari, marină, industriale etc.

INVESTIȚII ÎN CERCETARE

Îmbunătățirile tehnice au mers întotdeauna mână în mână cu Helly Hansen. În 1980, de exemplu, au lansat o țesătură impermeabilă și respirabilă, Helly Tech, care folosește tehnologia hidrofilă și microporoasă. Articolele de îmbrăcăminte hidrofile au lanțuri moleculare care eliberează vapori de apă în exterior, iar cu micropori, acești vapori părăsesc țesătura fără a forma picături.

Geci bărbați iarnă – oferte

Cu aceste date, poate te-ai fi gândit că brandul este foarte concentrat pe ceea ce este funcțional și eficient, dar nici ei nu au neglijat moda: în anii 1990 și-au adaptat look-urile vestimentare pentru a-i apropia de cultura urbană și de stradă, cu articole vestimentare integrate în cultura hip hop.

 

Comentarii