Lățimea benzilor de circulație pe drumurile naționale va putea fi redusă, de la 3,5 metri la 3 metri, în anumite cazuri, considerate excepționale, având ca efect creșterea gradului de siguranță în zona intersecțiilor și a trecerilor de pietoni. Regula va fi aplicată în cazul drumurilor cu 4 benzi.
Prin această completare se preconizează următoarele avantaje, arată Ministerul Transporturilor:
- Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere;
- În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
- Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
- Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
- Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
- Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.
Aflați amănunte de pe profit.ro.