Marile proiecte de infrastructură din PNRR au început cu o întârziere

luni, 21 februarie 2022, 08:30
2 MIN
 Marile proiecte de infrastructură din PNRR au început cu o întârziere

Marile proiecte de infrastructură din PNRR sunt în întârziere faţă de graficul stabilit cu Comisia Europeană în condiţiile în care, după negocierile purtate la Bruxelles, aceastea au cea mai generoasă alocare din fondurile repartizate României: 7,6 miliarde euro.

Avertismentele, formulate şi de la foşti oficiali guvernamentali şi de reprezentanţi ai societăţii civile, rămân fără replică sau fără explicaţii ale oficialilor de azi.

Horaţiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, anunţa în ianuarie că proiectul autostrăzii A7 (Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani) este în pericol.

vertismentele au fost repetate, joi, de fostul ministru Cătălin Drulă, problemele fiind confirmate pentru CursDeGuvernare de Dan Radu, fondator al Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei. La fel ca toate celelalte proiecte din PNRR, capitolul infrastructură este negociat cu ţinte precise: jumătate din lucrări trebuie să fie gata în 2024 şi proiectele trebuie finalizate integral până în 2026. În ceea ce priveşte autostrada A7, licitaţia de lucrări pentru primul sector Ploieşti – Buzău a fost lansată în iunie 2021, dar câştigătorii nu sunt nici acum desemnaţi oficial. Pentru mai bine de jumătate din autostradă, mai exact Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani, niciun sector nu este atribuit, promisiunea fiind că aceasta se va întâmpla totuşi în 2022. Singura porţiune deja construită este centura Bacău, circa 16 km cu profil de autostradă.

Dan Radu a detaliat problemele din A7:

  • sectorul Buzău – Focşani are Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic, dar Indicatorii tehnico-economici nu sunt încă aprobaţi
  • sectorul Focşani – Bacău este la a 4-a variantă de Studiu de Fezabilitate, toate incomplet depuse. Dacă indicatorii tehnico-economici vor fi aprobaţi în timp util, licitaţia pentru atribuirea contractului de proiectare-execuţie ar trebui lansată în T2 2022
  • sectorul Bacău – Paşcani se află în etapa de revizuire a Studiului de Fezabilitate, Proiectul Tehnic nu este depus. Data estimată a lansării licitaţiei de execuţie este T3 2022
  • sectorul Ploieşti – Buzău are Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. Împărţit în 3 loturi pentru care au fost depuse în total 39 de oferte. Licitaţia lansată în iunie 2021. Câştigătorii licitaţiilor nu sunt desemnaţi oficial de CNAIR, dar Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat că vineri au fost selectaţi câştigătorii.

Pe lângă problemele strict tehnice, Dan Radu atrage atenţia că întârzieri se mai pot acumula şi din motive care nu ţin de voinţa CNAIR – nimeni nu garantează că nu vor exista contestaţii ale viitoarelor licitaţii.

Citiţi materialul integral pe cursdeguvernare.ro

Comentarii