Eveniment deosebit pentru copiii cu dizabilităţi de la Liceul „Pavelcu“

Moş Nicolae, atras într-un proiect didactic inedit: căţărare după cadouri

miercuri, 05 decembrie 2018, 02:50
2 MIN
 Moş Nicolae, atras într-un proiect didactic inedit: căţărare după cadouri

15 copii cu dizabilităţi de la Liceul Tehnologic „Vasile Pavelcu“, cu vârste cuprinse între patru şi 14 ani, vor participa mâine la un „traseu de căţărare după cadouri“. Evenimentul este organizat de Asociaţia „Zero Gravity“ şi Primăria Municipiului Iaşi, şi va avea loc începând cu ora 11, în sala de escală de pe strada Plopii fără Soţ nr. 18-22. 

Printre copiii cu deficienţe de auz, vorbire sau locomotorii care se vor căţăra după daruri se numără şi Antonia, o fetiţă de 14 ani cu tetrapareză spastică din naştere, o formă severă de paralizie cerebrală care afectează membrele, dar care face terapie, kinetoterapie şi căţărări, cu ajutorul cărora şi-a mai recăpătat din mobilitate. Alături de Antonia se va afla şi Adela, în vârstă de cinci ani, care s-a născut cu hipoacuzie neurosenzorială sau de percepţie, ceea ce înseamnă că are capacitatea de auz diminuată. Fetiţa face terapie la şcoală, iar prin escaladă învaţă să se coordoneze mai bine prin acordarea unei atenţii sporite vizualizării obstacolelor.

„Adela face terapie gratuită la şcoală. Terapiile în cabinetele private sunt mult prea costisitoare pentru părinţii care se chinuie zilnic cu recuperarea. Cele două fetiţe, împreună cu alţi copii cu dizabilităţi vor primi daruri de la Moş Nicolae abia după ce vor escalada traseele-surpriză, cu ajutorul voluntarilor noştri“, spun reprezentanţii Asociaţiei „Zero Gravity“. Pe tot parcursul căţărării, alături de cei mici vor fi părinţi, psihologi şi psihopedagogi. Evenimentul face parte din proiectul Educaţie la înălţime, iniţiat în luna iulie de către Asociaţia „Zero Gravity“ şi finanţat de Primăria Iaşi.

„Prin acest proiect, am dorit să atragem atenţia asupra situaţiei copiilor cu dizabilităţi care pot face progrese incredibile în recuperare şi în reintegrare în societate şi prin terapii alternative. Escalada devine astfel o metodă non-formală de terapie şi învăţare pentru că apelează la abilităţile fizice, psihice şi emoţionale. Copiii cu deficienţe sunt îndrumaţi să exploreze mai bine mediul înconjurător, să-şi dezvolte memoria, atenţia şi abilitatea de orientare pe un traseu cu obstacole. Şi, cel mai important, acest tip de terapie prin sport ajută la creşterea încrederii de sine“, precizează reprezentaţii „Zero Gravity“. Intrarea la eveniment este des­chisă publicului. 

Comentarii