Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Pierderi uriașe la Aeroport: pe pistă mai aterizează doar păsările și vreo două avioane

GALERIE
aeroport iasi
  • aeroport iasi
- +

Avioanele Blue Air vor rămâne la sol începând de vineri, iar Austrian Airlines şi-a suspendat cursa spre Viena pe termen nelimitat. Pierderile Aeroportului pe luna în curs sunt uriaşe.

„Urmare a decretului emis de Preşedintele României, care instalează starea de urgenţă pe întreg teritoriul României până la data de 14 aprilie inclusiv, Blue Air îşi suspendă zborurile regulate începând cu data de 21 martie şi până la încheierea perioadei în care starea de urgenţă este activă”, a anunţat ieri operatorul aerian român.

„Toţi pasagerii care au zboruri rezervate cu data de călătorie până pe 31 mai 2020 (inclusiv) şi doresc să îşi reprogrameze călătoria, pot beneficia de rebooking gratuit sau de restituirea sumei sub formă de voucher, ce va putea fi folosit pentru călătoriile viitoare”, precizează anunţul afişat pe pagina de internet a companiei.

Dintre destinaţii, Iaşul pierde Barcelona, München, Koln, Liverpool şi Bruxelles (rămâne Charleroi). De altfel, ultimul avion spre Barcelona a decolat ieri, înaintea sistării zborurilor spre Spania, impusă de autorităţile de la Bucureşti. Celelalte aeroporturi pe care operează Blue Air – Bucureşti, Londra şi Paris – sunt acoperite de alţi operatori.

Practic, din weekendul următor, dacă nu apar alte interdicţii, Aeroportul Iaşi mai rămâne cu doar doi operatori: Tarom, care menţine circa jumătate din cursele spre Bucureşti şi, cu o frecvenţă redusă, pe cele spre Timişoara şi Cluj-Napoca, şi Wizz Air, care a pierdut temporar cursele spre Italia şi spre Israel.

Austrian Airlines, companie din grupul Lufthansa, a anunţat suspendarea tuturor zborurilor începând de mâine, însă ultimul avion a plecat de la Iaşi spre Viena la sfârşitul săptămânii trecute.

Prin urmare, în unele zile, pe Aeroportul Iaşi vor fi doar 6 perechi de zboruri (aterizare-decolare), faţă de maximul de peste 20 din zilele cele mai aglomerate. Dar ce înseamnă acest lucru din punct de vedere aconomic?

Directorul general al Aeroportului a lansat recent propunerea închiderii traficului civil aerian, motivând pierderile foarte mari pe care trebuie să le suporte autorităţile aeroportuare.

„În acest moment, toate companiile aeriene înregistrează pierderi deosebite. Cât priveşte aeroportul, pierderile sunt semnificative. Dacă pe bugetul lunii martie am luat în calcul o reducere cu 40 la sută a veniturilor, acum, după anularea curselor de Italia, trecerea pe zonă galbenă sau roşie a Spaniei, Franţei şi Germaniei ar face ca pierderile noastre să fie mult mai mari”, a explicat Cătălin Bulgariu.

Prin închiderea spaţiului aerian civil, se limitează cheltuielile şi nu se mai produc pierderi, adăugat el. Fără inclusiv cursele spre Londra, aceste pierderi ar putea să depăşească 85 la sută din veniturile pe pasager. Or, în primele 12 zile ale lunii, traficul de călători scăzuse de la nivelul estimat de 50.000 de oameni la 26.290 de pasageri.

Pe Aeroport, este percepută o taxă de 5 euro pentru fiecare pasager. Dacă presupunem că, în luna în curs, aerogara ar fi tranzitată de 105.000 de oameni, cum arăta prognoza iniţială de trafic, acum cifrele de trafic ar putea scădea la doar o treime. Un calcul simplu arată că Aeroportul pierde peste 350.000 de euro.

„Cu cât se încasează acum, abia se acoperă cheltuielile de funcţionare a întregii infrastructuri aeroportuare”, ne-a declarat aseară directorul aerogării.

Dar luna viitoare va începe pe zero, a avertizat Cătălin Bulgariu, estimând şi o reluare lentă a vânzării biletelor după ridicarea stării de urgenţă. Decizia închiderii aeroporturilor din România aparţine însă Guvernului, respectiv Ministerului Transporturilor.

Blue Air plusează înainte să suspende cursele

„Te aducem acasă” este un program anunţat de Blue Air pentru perioada 17-20 martie 2020, înainte de a supenda toate zborurile regulate. Compania vizează în acest fel repatrierea celor surprinşi departe de casă de instalarea situaţiei de urgenţă.

„Destinaţiile acoperite de programul «Te aducem acasă»  includ aeroporturile operate de Blue Air care nu fac obiectul restricţiilor de călătorie impuse de autorităţile locale şi unde a fost înregistrat un număr important de solicitări ale românilor care îşi doresc să revină în ţară”, se precizează pe pagina de start a companiei, acolo unde sunt afişate formularele şi contactele pentru cei care vor să prindă, practic, ultimul avion spre ţară.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri