Posibilă explicație pentru sinuciderea stewardului Blue Air de la Iași! Analiză: căderea din industria aviatică

marți, 04 august 2020, 14:33
3 MIN
 Posibilă explicație pentru sinuciderea stewardului Blue Air de la Iași! Analiză: căderea din industria aviatică

Luna trecută, un tânăr care lucra ca însoțitor de zbor la Blue Air și-a pus capăt zilelor. Băiatul de doar 24 de ani și-a prezentat motivele înt-o lungă scrisoare. Suferea din dragoste, însă era afectat și de problemele de la serviciu. În perioada stării de urgență, zborurile au fost suspendate, iar personalul companiilor aeriene a fost trimis, în mare parte, în șomaj tehnic. Fără bani, fără posibilitatea de a locui singur într-un apartament și cu inima frântă, tânărul a încetat să mai lupte pentru un viitor ce îi părea sumbru.

Blue Air, compania la care lucra steward-ul, ocupa în 2019 25% din piața locală low cost, iar acum așteaptă ajutoare din partea statului. La începutul lui iulie, Blue Air mai opera zboruri către 29 de destinații și se pregătea să intre într-o procedură de salvare numită „concordat preventiv”.

Iată ce mărturii face o angajată pe același post de la aceeași companie, acum, când economia s-a repus în mișcare. Deși majoritatea zborurilor au fost reluate, oamenii încă nu au revenit la situația financiară anterioară și nici nu cred că le va fi mai bine vreodată.

„Nici bac-ul nu se mai cerea în ultima perioadă ca să te angajezi ca stewardesă. Pur și simplu dădeai un concurs, urmai niște cursuri și apoi puteai să începi munca”, povestește Alina, o însoțitoare de zbor la Blue Air.

Înainte de criză, Alina câștiga în medie pe lună cam 1.500 de euro. În funcție de orele de zbor, ajungea în unele luni și la 2.000 de euro. În momentul acesta, Alina trebuie să trăiască cu 1.400 de lei pe lună, ajutorul de șomaj tehnic. Și asta pentru că venitul unei însoțitoare de zbor este format din salariul negociat (care de multe ori este foarte apropiat de salariul minim pe economie), la care se adaugă banii primiți pentru zborurile efectuate, plus alte sporuri. Așa se explică de ce în lunile de criză, suma încasată este atât de mică.

„Într-o lună am avut vreo patru curse, două externe și două interne. Pentru luna respectivă mă aștept să încasez vreo 2.400 de lei. În rest mă descurc cum pot”, a mai spus Alina.

„Deocamdată mai avem ceva zboruri, dar este vară și vara lucrurile se mai mișcă. În aviație, octombrie și noiembrie sunt însă luni semi-moarte. Iar dacă criza continuă, nu știu ce se va întâmpla, probabil va trebui să-mi găsesc altă ocupație”, a mai explicat Alina.

Aflați amănunte de pe hotnews.ro.

VEDEȚI ȘI:

EXCLUSIV: Motivele sinuciderii steward-ului de la Blue Air. O scrisoare de adio răvăşitoareAICI

Comentarii