De Business

Punem punctul pe știi

Romanian Creative Week Iaşi caută un student căruia să-i dea o bursă de 700 euro. Ce trebuie să facă acesta?

marți, 21 februarie 2023, 02:50
4 MIN
 Romanian Creative Week Iaşi caută un student căruia să-i dea o bursă de 700 euro. Ce trebuie să facă acesta?

Se caută cel mai creativ dintre studenţii facultăţilor de arte din ţară. Organizatorii Romanian Creative Week pun la bătaie o bursă de 700 de euro pe care vor să o ofere celui mai inventiv dintre studenţii care vor intra în competiţia din cadrul secţiunii New Media District of RCW. Bursa „The Creative One” va acoperi costurile de producţie pentru o instalaţie New Media, iar proiectul câştigător va a fi expus public la Iaşi, în perioada 26-28 mai, în cadrul festivalului creativităţii.

 

Ediţia a treia a Romanian Creative Week se va desfăşura în perioada 19 – 28 mai 2023 şi are, la fel ca şi cele precedente, o temă centrală adaptată contextului actual. Astfel, dacă în 2021, în al doilea an de pandemie, expoziţiile şi conferinţele au avut ca temă conceptul „(in)between”, ediţia de anul trecut a spus „re:start”, iar cea de anul acesta îşi propune să ofere “un nou mod de a privi spre viitorul pe care ni-l dorim cu toţii”, sub tema „Wonder”.

„Fără a ne grăbi constant către o zi de mâine mai bună, #RCW23 ridică provocarea să trăim prezentul cu un sentiment de admiraţie şi cu ideea că nimic din ce este în jurul nostru nu este cu adevărat încheiat. Mereu vor exista noi tehnologii pe care să le inventăm, noi obiecte de artă pe care să le admirăm şi noi rezolvări ale problemelor vechi”, cred organizatorii Romanian Creative Week.

Cel mai mare eveniment al creativităţii din România este compus din şase secţiuni: Arts & Craft, Content Creation, Creative Entrepreneurship, Design, Innovation & Digital şi New Media.

Bursa The Creative One, deschisă pentru studenţii facultăţilor de arte din ţară, indiferent dacă sunt din ciclul de licenţă, master sau doctorat, face parte din secţiunea New Media a festivalului.

“Inovaţia şi progresul în tehnologie sunt puternic legate de capacitatea noastră de a contempla mediul în care trăim. De aceea, ne dorim ca #rcw2023 să fie în continuare un spaţiu care să încurajeze noi forme de cunoaştere artistică şi alte moduri fascinante de a folosi tehnologiile pentru a ne înfrumuseţa viaţa”, se arată pe siteul www.romaniancreativeweek.ro la secţiunea New Media.

Tema din acest an a Romanian Creative Week, Wonder, este şi conceptul propus de New Media District în cadrul programului de burse THE CREATIVE ONE, adică WONDER – un nou mod de a privi spre viitor.

Studenţii care vor să se înscrie în concurs o pot face până pe 20 martie. Pe 10 aprilie, cel mai creativ dintre studenţii participanţi va fi anunţat că a câştigat concursul, iar pentru implementarea proiectului va avea la dispoziţie încă o lună. Lucrarea câştigătoare va fi expusă la Iaşi în perioada 26 – 28 mai.

New Media District este un eveniment în cadrul Romanian Creative Week, coordonat de artistul vizual Andrei Cozlac, care îşi propune crearea unei platforme de dialog între artele digitale – new media şi publicul ieşean. Acest format (…) îşi propune să ofere un cadru optim pentru realizarea şi expunerea unor lucrări de new media a unor artişti consacraţi, devenind, în acelaşi timp, un generator care să susţină proiectele şi producţiile tinerilor artişti emergenţi”, se arată într-un comunicat de presă transmis de organizatorii RCW.

“Eu am să mă înscriu în concurs, acum am citit anunţul şi am deja câteva idei. Am să creez ceva care va arăta adevărul dur, realitatea pe care toată lumea o ştie, dar nimeni nu o recunoaşte”, promite Iulia C., studentă în anul III la Universitatea de Arte din Iaşi, secţia Sculptură. Mai multe despre proiect, nu vrea să dezvăluie, însă susţine că: „noi, ca studenţi, nu avem ocazia să fim expuşi la astfel de anunţuri, să intrăm în competiţii. Iar la expoziţiile internaţionale care se organizează este tot aşa, foarte greu pentru un student să ajungă”.

Ediţia de anul trecut a festivalului, deşi bine primită de public, a stârnit unele comentarii în jurul creatorilor din diverse domenii, care susţineau că Romanian Creation Week ar fi fost o platformă “de defilare” pentru artiştii deja consacraţi, fără a da o şansă reală tinerilor aflaţi la debut şi, în special, debutanţilor din Iaşi. Iar aceştia din urmă tocmai de o astfel de confirmare a valorii lor ar avea nevoie, de fapt.

Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Iar detalii despre festival şi despre cum pot tinerii creatori din diferite industrii să îşi încerce şansa de a fi acceptat printre participanţi se găsesc pe site-ul www.romaniancreativeweek.ro, precum şi pe Facebook şi Instagram.

 

 

Comentarii