Situaţie critică la un mare colegiu ieşean: opt cazuri confirmate, mulţi contacţi direcţi la izolare

marți, 29 septembrie 2020, 01:59
2 MIN

Opt elevi din clase diferite de la Colegiul Pedagogic au fost depistaţi pozitiv Covid-19. Conducerea a cerut trecerea la învăţarea online în totalitate. Probleme similare şi la Podu Iloaiei

Conducerea Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” a cerut închiderea şcolii şi trecerea la învăţarea online după ce 8 elevi de la trei clase diferite au fost confirmaţi pozitiv la testarea cu Covid-19. Totodată, directorul adjunct al unităţii menţionează că şi o parte din personalul didactic şi nedidactic, contacţi direcţi, vor intra în izolare la domiciliu în perioada următoare. „Cei opt elevi sunt de la trei clase diferite. Nu a fost confimat niciun caz în rândul profesorilor, însă un cadru didactic intră în izolare, fiind contact direct. La fel şi contabilul şef şi câteva persoane din rândul pesonalului de îngrijire. Avem şi în rândul personalului de la cantină, o parte din cei care se aflau în izolare urmează să iasă. Situaţia este dificilă. Noi am făcut toate demersurile necesare în acest sens şi tot ce a ţinut de noi”, subliniază prof. Irina Cosovanu, directorul adjunct al Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iaşi.

Totodată, tot ieri, s-a cerut suspendarea cursurilor „faţă în faţă” şi pentru o clasă de la Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Podu Iloaiei. Conform raportului Direcţiei de Sănătate Publică, un elev de la Clasa pregătitoare C a contactat noul coronavirus. La fel ca în zilele anterioare descoperite săptămâna trecută, Direcţia de Sănătate Publică a dispus izolarea cazurilor confirmate, igienizarea şi dezinfecţia spaţiilor unităţilor şcolare şi reinstruirea personalului privind regulile de igienă personală şi portul măştii de protecţie.

Conform legii, măsurile de suspendare a cursurilor „faţă în faţă” sunt cerute de către consiliul de administraţie al şcolii, apoi cererile sunt aprobate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi şi Direcţia de Sănătate Publică Iaşi, decizia finală fiind luată de către Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi. Săptămâna trecută au solicitat suspendarea cursurilor „faţă în faţă” trei unităţi şcolare din judeţ: Liceul Tehnologic Agricol „Mihai Kogălniceanu” Miroslava, Colegiul Naţional „Mihai Sadoveanu” Paşcani şi Şcoala Gimnazială „Ion Simionescu” Iaşi. Totodată, au trecut în scenariul roşu, săptămâna trecută, 18 clase de la mai multe unităţi şcolare din judeţ, fiind confirmaţi pozitiv atât elevi, dar şi cadre didactice.