De Business

Punem punctul pe știi

O companie de branding din Iaşi vrea să intre pe piaţa aeronauticii

Un vicepreşedinte Lufthansa lucrează cu o companie din Iaşi

sâmbătă, 28 august 2021, 01:50
4 MIN
 Un vicepreşedinte Lufthansa lucrează cu o companie din Iaşi

„Ni se pare o realizare fiindcă este un om foarte exigent, un bun profesionist. Să reuşeşti să livrezi proiecte cu un om ca el este o performanţă nu doar pentru noi, ci şi pentru România”, susţine fondatorul companiei Innerpride.

Unul dintre cele mai cunoscute nume din aviaţia europeană – Carsten Schaeffer (FOTO), fost vicepreşedinte Lufthansa, s-a aflat zilele acestea într-o vizită la Iaşi, unde a pus bazele unui proiect comun de branding în domeniul aeronauticii alături de compania ieşeană Innerpride. Reprezentanţii companiei ieşene au explicat că au lucrat la un proiect împreună cu Carsten Schaeffer, în urma căruia acesta le-a făcut invitaţia de a aprofunda posibilităţile unui parteneriat, a acceptat invitaţia de a veni la Iaşi şi de a discuta direct despre cum poate arăta acesta. Scopul este de a putea livra servicii de branding din România pentru liniile aeriene din străinătate.

„Ce face o linie aeriană este un serviciu de tip «commodity»: vând un loc din punctul A în punctul B. Indiferent de operator, avioanele sunt mai mult sau mai puţin aceleaşi, serviciile aeroportuare aceleaşi, este evident că brandul operatorului are puterea de a crea preferinţe, notorietate, avantaje pe care unii competitori europeni ai companiilor româneşti le-au exploatat foarte, foarte bine. Au acum o poziţie privilegiată, au cashflow, au loialitate din partea clienţilor în momente de criză. Noi am pus problema despre cum am putea livra servicii de branding din România, făcut chiar de compania noastră, pentru parteneri din străinătate”, a declarat George Nisioiu, fondator al companiei Innerpride.

Compania vrea să fie pionier în branding aeronautic

Carsten Schaeffer este recunoscut şi pentru activitatea pe care a avut la Sabre, o divizie a unei linii aeriene din SUA specializată în principal în rezervări online, fiind una dintre primele companii care a creat şi lansat un sistem de rezervare online. Ulterior, a fost consultant al unuia dintre cei mai mari operatori de logistică în domeniul aeronautic din lume, a lucrat mai mulţi ani la Lufthansa, unde a fost vicepreşedinte, iar una dintre ultimele sale experienţe a fost de „chief commercial officer” în cadrul Blueair.

„Ni se pare o realizare fiindcă este un om foarte exigent, un bun profesionist. Să reuşeşti să livrezi proiecte cu un om ca el este o performanţă nu doar pentru noi, ci şi pentru România. Mai ales că brandingul în aeronautică este o zonă unde noi nu am avut multe de spus, fiind companii tradiţionale cu experienţă aici, în special din SUA sau UK”, a explicat George Nisioiu. În vizita sa de la Iaşi s-a discutat aplicat despre situaţia din aeronautica internaţională, în special cu privire la zborurile de linie. S-au dezbătut principalele schimbări provocate în modelele operaţionale în liniile aeriene de către pandemie. Unul dintre aspectele amintite a fost acela că, la nivel internaţional, companiile (inclusiv cele low-cost) tind să se îndrepte din nou către modelele de zboruri spre huburi – aeroporturi mari de unde să aibă zboruri constante către ale huburi – în detrimentul zborurilor directe între aeroporturi mai mici.

Innerpride – branding la Dedeman, Iulius, Asirom, dar şi în SUA

Parteneriatul vine ca o extindere spre un alt domeniu al companiei Innerpride, care împlineşte 20 de ani de la înfiinţare în martie 2022. Conform acestora, sunt una dintre primele 5 companii de branding din România şi au o cifră de afaceri bazată exclusiv pe tarifele încasate în urma ideilor şi proiectelor vândute, fără alt tip de comerţ. Sunt cei care au creat primul brand Dedeman, în perioada 2002 – 2007, care au creat brandul corporate al companiilor din cadrul Iulius Group, controlat de Iulian Dascălu.

Aceeaşi companie ieşeană a regândit prezentarea complexului construit de Iulian Dascălu în Timişoara – promovând conceptul Iulius Town. Cu acest proiect, alături de un rebranding al companiei Asirom, au câştigat anul trecut importante distincţii internaţionale. În Iaşi, unul dintre cei mai cunoscuţi clienţi a fost Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi, care şi-a schimbat complet identitatea vizuală în perioada 2016-2017. Printre clienţii Innerpride se mai numără şi Musette – unul dintre cele mai importante branduri de lux din România, iar recent compania ieşeană a realizat identitatea pentru divizia digitală a celei mai vechi fundaţii din SUA – Gateway Foundation. 

Comentarii