Compania Mars îşi va schimba numele produselor din orez în „Ben's Original” şi va renunţa la logo-ul cu un ospătar afro-american ca parte a planurilor de a crea un brand mai incluziv, transmite CNN.
Noile produse Ben's, care vor avea acelaşi ambalaj albastru-portocaliu, vor fi vândute începând cu 2021, tranziţia de la „Uncle Ben's” la „Ben's Original” având loc în contextul mişcărilor din Statele Unite privind egalitatea rasială şi a criticilor la adresa brandurilor cu rădăcini în stereotipuri rasiale.
Compania Mars anunţase în luna iunie că va retrage de pe rafturi sau redenumi o parte a produselor sale. Marca de orez vândut de Mars a fost denumită „Uncle Ben” în anii 1940, posibil după un fermier afro-american fictiv care ar fi fost renumit pentru calitatea recoltelor sale. Faţa afro-americanului de pe pachetele de orez este a lui Frank Brown, un fost ospătar-şef la un restaurant exclusivist din Chicago.
Mars afirmă că nu ştie dacă un „unchi Ben” a existat cu adevărat. „Pentru unii a avut clar conotaţii de servitute şi nu acesta este brandul pe care vrem să îl reprezentăm”, a declarat pentru CNN Fiona Dawson, preşedintele global al Mars Food, adăugând că „nu există loc pentru nimic din lumea asta care face aluzie la injustiţia socială”.
Compania a anunţat de asemenea că va dona 2 milioane de dolari unui program de burse pentru afro-americanii care doresc să devină bucătari şi încă 2,5 milioane de dolari pentru programe sociale şi educaţionale din oraşul Greenville, Mississippi, unde produsele sale sunt realizate de peste patru decenii.