Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Accident grav la Raliul Iaşului. Pilotul Adrian Răspopa a murit -FOTO EXCLUSIV

GALERIE
accidentaccident1
  • accident
  • accident1
- +

Pilotul de raliuri Adrian Răspopa a fost rănit sâmbătă, fiind internat în comă la spital, după ce a fost implicat într-un grav accident în timpul unei probe din cadrul Raliului Iaşiului. Maşina condusă de Adrian Răspopa, în care se mai afla copilotul Cosmin Diacu, a lovit violent un cap de pod în zona Hadâmbu, în timpul celei de a doua probe a Raliului Iaşiului.

 

UPDATE - Pe locul 2 la general după PS1 la Raliul Iașului, echipajul Adrian Răspopa/Cosmin Diacu (Skoda Fabia R5) a avut o ieșire violentă în decor pe PS2 Hadâmbu. Echipajele SMURD au intervenit rapid pentru a-i prelua pe cei doi. Proba specială e întreruptă. Un elicopter îi preia pe cei doi membri ai echipajului pentru a-i transporta la Spitalul Județean de Urgență Iași. Proba specială cu numărul 2 se neutralizea

UPDATE 1 - Adrian Răspopa a avut nevoie de intervenția medicilor, a fost stabilizat și e transportat de urgență la spital. Cosmin Diacu este în afara oricărui pericol, dar are nevoie de investigații suplimentare.

UPDATE 2: Pilotul Adrian Răspopa a intrat în comă, el fiind internat la Spitalul Sf Spiridon din Iaşi, unde medicii încearcă să îi salveze viaţa.

 ”Pilotul se află în stare critică, în șoc hipovolemic și comă postresuscitare, este intuibat, ventilat mecanic. Se fac investigații în ceea ce privește resuscitării și intrării în operație. Sunt leziuni severe la nivelul bazinului și a abdomenului și cranio-cerebral. Se fac eforturi susținute pentru menținerea în viață”, a declarat Diana Cimpoeşu, coordonator SMURD.

UPDATE 3: Pilotul a murit în sala de operație. E a fost resuscitat timp de două ore. „S-a intervenit chirurgical și s-a făcut tot ce e medical și omenește posibil”, a declarat Diana Cimpoeşu.

SURSA FOTO -VIDEO: iasirally - Facebook

Scaunul pilotului s-a rupt în urma impactului
 
Pragul din partea șoferului este complet distrus. Cei de la descarcerare au tăiat tubulatura de protecție în formă de X din dreptul portierei (la portiera din dreapta încă se vede).
Capul de pod de care s-a lovit mașina. Cel mai probabil mașina era în aer înainte de impact și a aterizat cu partea șoferului pe obstacolul din beton. Lovitura a fost de jos în sus, iar greutatea proprie a mașinii a sporit forța de impact. Așa se explică fractura de bazin pe care asuferit-o pilotul.
 
(Sursa foto și informații - Răzvan Vlad și Victor Grădinariu)
 

Tempestini a scăpat la mustață anul trecut

Și anul trecut la Raliul Iașului a avut loc un accident, fără victime din fericire. Simone Tempestini, campionul național la raliuri al României, s-a răsturnat cu mașina sa de competiție (tot o Skoda Fabia R5) la proba de la Cioca Boca. Apoi mașina a luat foc, dar pilotul și copilotul au reușit să iasă la timp din mașină, nevătămați.

Câteva amănunte despre modelele Skoda Fabia R5 - costă 180.000 euro și sunt construite special pentru competiție, în fabrica ŠKODA Motorsport, de la Mladá Boleslav, Cehia. Sunt asamblate manual, de către tehnicieni superspecializați, apoi testate pe circuitul de la fabrică. Actuala generație a început să fie fabricată din 2015 și se construiește doar pe bază de comandă.

Caracteristici tehnice: motor de 1,6 litri, care dezvoltă 280 CP, cutie de viteze secvențială cu cinci trepte, tracțiune integrală, 2 diferențiale mecanice, consum mediu: 60 litri /100 km (rezevorul e pe măsura consumului - 82,5 litri).

 

Alt accident mortal la Raliul Iașului, în 2009

În mai 2009 , tot la Raliul Iașului, pilotul Lucian Gârbacea a decedat după ce mașina sa de competiție, un Renault Clio R3 a derapat într-o curbă și s-a lovit din lateral de un copac, impactul fiind fix în dreptul portierei șoferului. La acea ediție a Ralului Iașului participa, pilotând o altă mașină, și fiul lui Lucian Gârbacea. După accident el a declarat: "Nu pot sa realizez ceea ce s-a întâmplat. Este groaznic și simt o mare durere. Nu înțeleg cum ni s-a putut întămpla așa ceva tocmai nouă. Am ajuns la el la câteva minute după impact, iar medicii încercau să-l resusciteze fără vreun rezultat. Era foarte pasionat de ceea ce făcea și iubea enorm să participe la fiecare etapă de raliu. Mi-a transmis și mie microbul și își dădea toată silința să mă învețe tot ceea ce el știa în acest domeniu."

 

În 2010 și Victor Ponta s-a răsturnat la Cioca Boca

În octombrie 2010, liderul PSD de atunci, Victor Ponta, s-a răsturnat cu mașina într-o probă a Raliului Iașului, desfășurată la Cioca Boca. El se afla în dreapta, fiind copilot, iar la volan se afla Edwin Keleti. Mașina pe care o conducea era un Ford Focus de competiție, pe care concurase anterior campionul mondial Carlos Sainz. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri