Licitaţie pentru proiectarea pasajelor aeriene din Podu Roş

Contractul este evaluat la 2 milioane de lei, iar procedura ar urma să fie lansată în ianuarie.

luni, 09 decembrie 2019, 02:50
3 MIN
 Licitaţie pentru proiectarea pasajelor aeriene din Podu Roş

Primăria pregăteşte lansarea licitaţiei pentru proiectarea lucrărilor la cele două pasaje din Podu Roş. Viceprimarul Radu Botez a precizat că studiul de fezabilitate aferent proiectului a primit toate avizele necesare de la instituţiile de resort, inclusiv de la Apele Române. „Nu a fost muncă uşoară, la Apele Române s-a discutat extrem detaliat în întâlniri care au durat, fiecare, peste 3 ore. 

Acum, vom intra la proiectare, iar estimările sunt că valoarea contractului se va ridica la circa 2 milioane lei”, a declarat viceprimarul Radu Botez. El a adăugat că licitaţia va fi lansată, cel mai probabil, în luna ianuarie, iar banii vor fi asiguraţi de la bugetul local. Proiectul celor două pasaje supraterane din Podu Roş a fost iniţiat la începutul anului 2018, dar avizarea documentaţiilor a fost mult întârziată: documentaţia a stat doar la Comisia de monumente istorice circa un an. Investiţia a fost estimată la 86 milioane lei (inclusiv TVA), iar o posibilă sursă de finanţare este contractarea unui credit. În context, Radu Botez a precizat că inclusiv accesarea unui împrumut este un proces greoi având în vedere că orice credit făcut de o autoritate locală este contabilizat în deficitul bugetului naţional, iar Primăria trebuie să obţină aviz de la Ministerul de Finanţe pentru a putea încheia un contract de creditare.

„Accesarea unui credit este o problemă majoră la nivel naţional. Trebuie o modificare în relaţia cu Uniunea Europeană astfel încât cheltuielile pe proiecte de infrastructură să nu afecteze deficitul bugetar. La ora actuală, datoria medie din ţările europene este de circa 80% din PIB, iar România este undeva la 36%. Vă daţi seama ce diferenţă colosală este între capacitatea României de a lua credite şi media europeană?”, a declarat Radu Botez. Viceprimarul spune ca Guvernul să renegocieze aceste lucruri, având în vedere că, spre exemplu, un credit total de 20 miliarde euro pe 20 de ani ar însemna doar o creştere cu 1% a datoriei publice. Viceprimarul a subliniat că, în timp ce ţările europene şi-au dezvoltat infrastructura pe credit, România nu poate face acelaşi lucru din cauza actualelor restricţii la nivel european.

Pasajele nu vor avea trotuare

Pasajele rutiere din Podu Roş ar urma să fie amenajate deasupra albiei ş râului Bahlui, iar lăţimea fiecărui pasaj este prevăzută la 7 metri, în timp ce lungimea fiecăruia va fi de circa 550 metri. Pasajele nu vor avea trotuare, accesul fiind permis doar pentru circulaţia auto şi ciclism (vor fi amenajate piste). În proiect sunt prevăzute şi două sensuri giratorii, iar pasajele vor fi sensuri unice pereche: cel de pe mal drept va asigura circulaţia în sens unic pe direcţia Podul de Piatră – bd. Tudor Vladimirescu, iar cel de pe mal stâng pe direcţia bd. Mangeron – Podul de Piatră.

„Pasajele sunt destinate asigurării exclusive a circulaţiei rutiere şi cicliştilor”, se arată în hotărârea aprobată anul trecut de Consiliul Local (CL). Pista de biciclişti va avea o lăţime de 1,5 m, pasajele având şi o zonă de siguranţă de 1,5 m, restul fiind destinat circulaţiei rutiere. În zona de siguranţă sunt prevăzute suprafeţe de refugiu în aşa fel încât să existe posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a apariţiei unor avarii. 

Comentarii