De Business

Punem punctul pe știi

Cum comentează RAR scandalul Volkswagen

vineri, 25 septembrie 2015, 01:50
2 MIN
 Cum comentează RAR scandalul Volkswagen

Scandalul manipulării de către Volkswagen a testelor de stabilire a emisiilor de gaze poluante pentru unele tipuri de autoturisme fabricate în SUA a ridicat mari semne de întrebare pentru şoferii proprietari ai acestei mărci. Şeful Registrului Auto Român din Iaşi, Octavian Varvara, este de părere că ieşenii care conduc maşini Volkswagen nu au de ce să îşi facă griji, deoarece în Iaşi şi, mai ales în România, nu au ajuns maşini din acele loturi.

„Nu cred că au de ce să îşi facă griji deoarece, din ce ştiu eu, în Iaşi nu au ajuns maşini din Statele Unite ale Americii. Sunt concediu, nu sunt la punct cu toate detaliile actualizate ale scandalului”, a spus, ieri, Octavian Varvara. Contactaţi de reporterii „Ziarul de Iaşi”, reprezentanţii RAR România ne-au transmis un comunicat de presă, specificând că în acest moment este singurul punct de vedere pe care instituţia îl poate oferi în acest moment referitor la scandalul pornit în SUA. Concret, zilele trecute, producătorii Volkswagen şi Audi au fost prinşi că trişează la testele de emisii şi consum la maşinile care funcţionează pe diesel. Conform comunicatului oficial publicat de Agenţia de Mediu din SUA (EPA), Volkswagen a utilizat un produs software instalat la bordul unor maşini pentru a induce în eroare metodele de testare ale oficialilor americani.

Acesta recunoştea tiparele testelor de consum şi limita termporar emisiile pentru ca modele precum Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3, produse între 2009 şi 2015 şi echipate cu motoare diesel cu patru cilindri să reuşească să treacă fără probleme testele americane, dar când erau conduse normal consumau mai mult decât certificaseră testele iniţiale. Totodată, compania Volkswagen a recunoscut că a făcut manipulări şi în Europa, însă în perioada următoare va fi realizată o statistică şi vor fi traşi la răspundere cei responsabili. Din răspunsul oferit de oficialii RAR, se înţelege că principiul de admitere pe piaţă folosit de europeni este unul mai strict decât al americanilor, motiv pentru care maşinile cosntruite şi vândute în Europa „au un grad de prevenţie mai mare”.

„Din diferenţa celor două principii de admitere pe piaţă se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenţie mai mare pentru punerea pe piaţă a unor vehicule cu probleme. În acelaşi timp, varianta americană permite ulterior depistării unor probleme aplicarea unor sancţiuni mai drastice. Menţionăm că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană şi nu de către Registrul Auto Român. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine autorităţii care a emis omologarea”, a răspun RAR.

 

Comentarii