De Business

Punem punctul pe știi

Preşedintele VW vorbeşte despre dispariţia companiei

Seful Volkswagen a pledat în pagini întregi de reclamă în presa germană pentru încrederea publică.

marți, 06 octombrie 2015, 01:50
2 MIN
 Preşedintele VW vorbeşte despre dispariţia companiei

Preşedintele desemnat al Volkswagen, Hans Dieter Poetsch (FOTO), a avertizat conducerea grupului că scandalul emisiilor poate declanşa o criză existenţială pentru producătorul auto, el pledând pentru încrederea publică în pagini întregi de reclamă în presa germană, relatează Bloomberg.

Producătorul auto german trebuie să prezinte până miercuri un plan pentru eliminarea softului care reduce emisiile poluante ale motoarelor diesel în timpul testelor de laborator. Poetsch a spus săptămâna trecută directorilor grupului că este sigur că grupul poate depăşi criza dacă va face suficiente eforturi, potrivit publicaţiei germane Welt am Sonntag. Între timp, responsabilii cu finanţele VW evaluează efectul scandalului şi analizează posibile opţiuni avute la dispoziţie, dacă impactul financiar asupra rezervelor de numerar de 25 de miliarde de euro ale grupului va depăşi aşteptările, au declarat persoane apropiate situaţiei. Volkswagen riscă înregistrarea unor costuri, amenzi şi despăgubiri uriaşe, după ce autorităţile de mediu din SUA au acuzat grupul, pe 18 septembrie, că a instalat intenţionat un software care reduce noxele automobilelor diesel doar în timpul testelor.

Grupul a confirmat că softul ilegal este instalat pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial şi a anunţat că va lansa o campanie de rechemări pentru eliminarea acestuia. Dezvăluirile au dus la scăderea capitalizării de piaţă a VW cu circa 40%, la demisia directorului general Martin Winterkorn şi la acuzaţii penale în SUA şi Europa. Departamentul financiar al grupului VW concepe un plan care să ţină cont de cele mai negative scenarii, inclusiv probleme financiare provocate de retrogradarea ratingului sau amenzi neaşteptat de mari, potrivit surselor. Volkswagen ar putea amâna totodată unele dintre emisiunile de obligaţiuni pe termen scurt. Grupul a anunţat că nu va suspenda programele de finanţare prin emisiuni de obligaţiuni, dar că trebuie să le adapteze la condiţiile actuale. VW a precizat că nu anticipează riscuri pentru operaţiunile financiare.

 
Sunt vizaţi doi ingineri de top
 
Doi ingineri de top ai Volkswagen (VW), care au constatat că nu pot concepe motoare diesel în conformitate cu reglementările de mediu din SUA, se află în centrul investigaţiei lansate de grupul german în scandalul provocat de instalarea unui software care reduce emisiile poluante în timpul testelor. Cei doi, Ulrich Hackenberg, inginerul şef al Audi, şi Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1, se află printre inginerii suspendaţi în cadrul investigaţiei legate de scandalul emisiilor, au declarat două persoane apropiate situaţiei, citate de MarketWatch. Scandalul a dus la scăderea capitalizării de piaţă a VW cu 43% şi la o campanie de rechemare în service a 11 milioane de automobile diesel ale grupului la nivel global, pentru eliminarea softului ilegal şi modificări prin care nivelul emisiilor să respecte limitele legale.
 

 

 

Comentarii