Contractul controversat prin care s-a închiriat un spaţiu pentru Centrul Regional de Tranzit este cel mai mare din ţară din ultimii ani.
Închirierea clădirilor de pe strada Aurel Vlaicu pentru relocarea Centrului Regional de Tranzit în 2010 a fost cel mai mare contract suportat de Compania Naţională de Poştă în ultimii ani. Informaţia apare într-un raport al Corpului de Control al Ministerului Comunicaţiilor, prin intermediul căruia s-a propus efectuarea mai mult plângeri penale referitoare la unele contracte încheiate de CNPR. „În perioada 2013 – 2016, CNPR încheie o serie de contracte de închiriere spaţii, în vederea desfăşurării activităţii în condiţii normale de muncă. Majoritatea contractelor de închiriere spaţii au valori cuprinse între 3.000 euro şi 11.000 euro, cu excepţia unui contract pentru care CNPR plăteşte o chirie lunară de 31.535 euro”, se arată în raportul definitivat în luna octombrie. Fără a face referire directă contractul de la Iaşi, corpul de control al ministrului comunicaţiilor a specificat în finalul capitolului privind închirierile de spaţii din ultimii ani că a fost încălcată legislaţia achiziţiilor. „Contractele de închiriere spaţii au fost încheiate cu încălcarea legislaţiei privind achiziţiile publice, deoarece valoarea cumulată depăşeşte pragul valoric pentru ahciziţia directă, motiv pentru care trebuia urmată una din procedurile prevăzute de OUG 34/2006, CNPR SA având calitatea de autoritate contractantă pentru contractele de servicii reprezentând închiriere spaţii”, potrivit documentului citat.
Compania Naţională Poşta Română şi-a exprimat intenţia de a continua activitatea în clădirile de pe strada Aurel Vlaicu, dar numai în condiţiile în care patronul clădirilor şi-ar fi diminuat pretenţiile financiare. Cum acest lucru nu s-a întâmplat, CNPR a demarat căutarea unui nou sediu şi a lansat o licitaţie pentru a moderniza spaţiul din zona gării, care în ultimii ani a stat nefolosit. „Valoarea estimată a lucrărilor ce sunt necesare pentru aducerea clădirii la un nivel opt pentru desfăşurarea activităţilor în fostul spaţiu este de 1,5 milioane lei, iar durata estimativă a execuţiei este de circa 90 de zile”, conform informaţiilor din raport.