De Business

Punem punctul pe știi

Atentie la panourile publicitare ale firmei Elvila

duminică, 11 februarie 2007, 18:42
3 MIN
 Atentie la panourile publicitare ale firmei Elvila

Iesenii se pling ca panourile publicitare instalate de producatorul de mobila Elvila in mai multe zone ale orasului transmit mesaje derutante. Pe afisele firmei apare atit cuvintul „reduceri" cit si expresia „ Top 50 brands Romania", iar numarul 50 este scris cu caractere mai mari fata de „top" ori „brands". Asocierea creeaza confuzie mai ales in rindul soferilor care, datorita faptului ca nu au timp sa analizeze cu atentie reclama, pot intelege cu totul altceva fata de ceea ce a vrut sa transmita in realitate producatorul de mobila, ce se afla in proprietatea omului de afaceri Viorel Catarama. Potrivit conducerii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi, asocierea numarului „50" cu mesajul „Reduceri" ar putea determina unele persoane sa inteleaga ca magazinul ofera clientilor discount-uri de 50% pentru produsele cumparate. „Este discutabil. Poate fi considerat un mesaj subliminal, in sensul publicitatii subliminale. Adica s-ar putea intelege ca magazinul practica reduceri, insa nu de jumatate de pret cum ar putea deduce unele persoane", a apreciat Marius Bodea, directorul executiv al OJPC Iasi. Iesenii care studiaza cu atentie panourile publicitare vor observa insa ca numarul „50" la care se face referire in reclama vizeaza in realitate faptul ca grupul Elvila se afla in top 50 branduri romanesti. „Asa cum este prezentat pe panou se intelege ca agentul economic practica diminuari de pret pentru gama de produse ce se afla la vinzare", a specificat Bodea. Dupa cum sustine seful OJPC Iasi, reclama pe care o face firma lui Catarama nu poate fi catalogata ca publicitate inselatoare, insa considera ca limita este „foarte subtire". „Publicitatea inselatoare este atunci cind se prezinta un produs cu alte calitati decit cele reale. De exemplu, ar putea fi considerata astfel o reclama in care un autoturism Trabant, cu motorizarea clasica, ar intrece in viteza o masina Ferrari", a explicat Bodea. Pe de alta parte, reprezentantii magazinului Elvila Iasi sustin ca nici nu poate fi vorba de reduceri de jumatate de pret la nici un fel de produs cumparat. „Avem reduceri de citeva procente insa numai la anumite produse, nu la toate. Este vorba de masute si holuri", a detaliat una dintre angajatele Elvila Iasi. Conducerea magazinului central din Bucuresti nu a putut fi contactata pina la inchiderea editiei. Numarul infoline, prezent pe panourile publicitare, este insa redirectionat catre un magazin Elvila din capitala. „Fiecare magazin are politica lui de discount in functie de ce are pe stoc si de cit are pe stoc. Daca nu sint stocuri mari nu se fac reduceri", ne-a explicat Titel Mihai, vinzator la Elvila Bucuresti. Acesta ne-a asigura ca va lua legatura cu sefii sai pentru a-i explica situatia de la Iasi. „Stiu ca o vizita la magazinul din Iasi inseamna o distanta de aproape zece kilometri de parcurs. O sa incerc sa vorbesc cu alti factori de raspundere superiori pentru ca nu este bine sa va traga in piept", a conchis vinzatorul.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii