De Business

Punem punctul pe știi

E O Nesimtire

Subtitlu

miercuri, 27 iulie 2011, 19:29
5 MIN
 E O Nesimtire

 

E-ON continua sa-si tina clientii la cozi umilitoare asemanatoare celor la lapte sau banane din timpul dictaturii comuniste. “Ziarul de Iasi” a atras atentia saptamina trecuta asupra faptului ca iesenii sint nevoiti sa stea cu orele la ghiseele companiei pentru a obtine informatii despre facturi sau despre contracte. Cu ocazia articolul aparut simbata 23 iulie cotidianul nostru semnala si faptul ca site-ul myline-eon.ro de unde clientii puteau afla informatii despre facturi nu functioneaza de mai bine de o luna. Problemele amintite mai sus nu au fost in nici un fel remediate in acest interval, dimpotriva cozile de la ghiseele furnizorului de electricitate au continuat sa fie la fel de mari. Situatia nu este de azi de ieri, ea persista de cel putin un an, iar momentul acutizarii ei coincide cu inchiderea centrelor de cartier.

Cazuri concrete

O noua zi, aceleasi cozi, aceeasi oameni nervosi si satui sa stea la coada. Asa se poate descrie pe scurt „aventura unui iesean“ care doreste sa achite factura de curent la sediul E-ON de pe Agata Birsescu. „Am ajuns ieri (n.r.-in urma cu doua zile) la ora 11 ca sa achit factura la curent. Am primit numarul de ordine 188 si am ajuns sa platesc abia la ora 16 si 10 minute. Nu am rezistat inauntru si am tot stat afara pe trepte. Cum nu era suficient s-a mai stricat si calculatorul doamnei care prelua banii pentru facturile de curent. Nu au ameliorat cu nimic situatia daca au pus bilete de ordine. Din contra. Au pus niste scaune ca sa stea oamenii ca niste oite“, a spus revoltata Ana Blehan, in virsta de 62 de ani. Ieri, in jurul orei 14, o doamna, in virsta de aproximativ 50 de ani, aflata in cladirea E-ON de pe strada Agatha Birsescu, vorbea la telefon si ii spunea persoanei de la celalat capat ca a luat biletul la ora 11 si mai are inca vreo 30 de clienti in fata sa. Andrei D. s-a dus ieri la E-ON sa obtina informatii despre factura la electricitate pe care o are de plata la apartamentul unde sta in chirie. A primit numarul 181, iar pe bilet scria ca mai sint 111 persoane in fata sa. Tinarul de 28 de ani a stat o perioada sa astepte, dar vazind ca merge in ritm de melc a renuntat fiindca trebuia sa ajunga si la birou.

Ce alternative aveti

“Ziarul de Iasi” a solicitat in repetate rinduri o pozitie oficiala cu privire la cozile create la ghisee dar  reprezentantii companiei au evitat de fiecare data sa ofere un raspuns clar. Ca alternativa la lipsa facturilor E-ON pune la dispozitia iesenilor o serie de numere de telefon pentru facturile la energie electrica si gaz. „Compania noastra a reorganizat activitatile de comunicare cu clientii sai, punind la dispozitia acestora canale de comunicare usor accesibile oriunde s-ar afla. Ca alternativa la deplasarea la Centrul Relatii Clienti, recomandam consumatorilor nostri sa acceseze unul dintre urmatoarele canale de comunicare prin telefon, de luni pina vineri, intre orele 8.00 si 20.00 la numerele: 0801 000 939 pentru apeluri din reteaua Romtelecom, tariful fiind cel aferent unui numar local sau 0235 305 555 pentru apeluri din orice retea, tariful fiind cel al operatorului din reteaua caruia se efectueaza apelul, dedicate consumatorilor de energie electrica. Pentru gaze naturale numerele sint: 0801 000 366 pentru apeluri din reteaua Romtelecom, tariful fiind cel aferent unui numar local sau 0265 200 366- pentru apeluri din orice retea, tariful fiind cel al operatorului din reteaua caruia se efectueaza apelul“, au precizat oficialii E-ON. Pentru ca factura sa poata fi platita la banca este necesara obtinerea codului clientului si a numarului documentului. Tot la aceste numere se poate solicita ca factura sa fie trimisa prin fax sau email. Reporterii “Ziarului de Iasi” au apelat la aceasta modalitate si au reusit sa intre prin intermediul fax-ului in posesia facturii la electricitate. Cu privire la portalul www.myline-eon.ro reprezentantii companiei au sustinut ca inca se efctueaza modificari in sistemul informatic pentru optimizarea bazelor de date.

“O cascada de ilegalitati“

“Ziarul de Iasi” a vorbit si cu politicienii ieseni pentru a vedea cum se poate rezolva aceasta problema tinind cont ca furnizorul de electricitate are pozitie de monopol si cetatenii nu au posibilitatea sa aleaga o alta firma asa cum fac, de exemplu, cind cumpara un televizor sau o ciocolata.“In primul rind, lasati-ma sa ma uit in calendar ca sa ma asigur ca nu este 1 aprilie. Nu pot sa cred asa ceva! Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi ce face? Trebuie sa-i sanctioneze asa cum sanctioneaza si pe proprietarul de la taraba si sa nu se uite ca este o companie ce detine monopol. Este de neinchipuit. Pai daca facea E-ON asa ceva in Germania, a doua zi erau scosi de pe piata. Daca un tarabagiu vinde flori proaste nu ma indrept catre el, ci catre organele abilitate care permit acest lucru. Pai daca nu exista dovada platii prin factura ma intreb cum arata contractul? O cascada de ilegalitati“, a sustinut deputatul PNL Relu Fenechiu. Tudor Ciuhodaru membru al partidului PC sustine ca situatia este inadmisibila si a catalogat-o drept „bataie de joc“. „Nu mi se pare normal ca o astfel de firma, care detine monopol, sa cistige atitia bani de pe urma noastra fara sa tina cont de cerintele consumatorilor. Am sa ma interesez care sint instrumentele legislative pentru a vedea cum se poate remedia problema. Cert este ca nu putem tolera sa-si bata joc de noi pe banii nostri“, a sustinut Ciuhodaru. Deputatul Daniel Oajdea are deja un proiect de lege in care a cuprins si citeva prevederi cu privire la modul de facturare, de emitere si de contorizare a serviciilor oferite de E-ON. Oajdea mai declara ca o vina importata o au si functionarii din institutiile statului cum ar fi cei de la: Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniu Energiei, Protectia Consumatorului sau Ministerul Economiei. „Stiu problema de la E-ON pentru ca mi-au semnalat-o diferiti ieseni. Este o societate care detine monopol si isi permite sa abuzeze de pozitie sfidind consumatorul. Oamenii mi-au spus ca s-au facut adrese catre institutiile statului insa fara rezultat pentru ca oamenii statului primesc facilitati. Nu neaparat bani cit diferite servicii pentru ei, familie sau prieteni. Cei de la E-ON isi fac singuri verificarile contoarelor, iar intr-un raport de la Institutul national de Metrologie se arata clar ca de la an la an contoarele etalonate gresit de catre cei de la E-ON sint in crestere ajungind acum undeva la 30%. Sint multi ieseni care se pling ca nu consuma atita cit platesc“, a sustinut Oajdea.

Comentarii