De Business

Punem punctul pe știi

Goggle vrea sa ne scaneze mail-urile

vineri, 16 aprilie 2004, 23:00
2 MIN
 Goggle vrea sa ne scaneze mail-urile

Serviciul de e-mail de un giga de la Google va fi gratuit, dar cu pretul primirii de mesaje publicitare nedorite. Amenintata din toate partile, Google a anuntat modificari in noul sau serviciu de e-mail de 1 GB. Intre timp, un senator american elaboreaza un proiect de interzicere a serviciului Gmail, mai multe organizatii au inaintat o plingere guvernului britanic impotriva Google pe motiv de violare a intimitatii, iar o firma din Anglia sustine ca detine deja drepturile asupra marcii Gmail.
„Vom opera citeva modificari in structura Gmail. Vom permite utilizatorilor sa opteze pentru gratuitatea serviciului, dar aceasta va fi conditionata de primirea unor mesaje publicitare”, a declarat Sergey Brin, presedintele si co-fondatorul Google. Asta inseamna ca, in schimbul spatiului foarte mare de stocare (de 100 de ori mai mare decit cel oferit de Yahoo! sau Microsoft), utilizatorii ?si vor da acordul ca Google sa le scaneze mesajele si sa le ataseze link-uri publicitare adecvate. De exemplu, unui mail ?n care utilizatorul se plinge ca a racit si trebuie sa stea acasa ?i va fi atasat un link publicitar pentru site-ul unui producator de medicamente impotriva racelii.
Din aceasta cauza, mai multe grupuri civice din Statele Unite si Marea Britanie au criticat serviciul de e-mail gratuit, acuzind Google de ?ncalcarea dreptului la intimitate al utilizatorilor. Mai mult, un senator american lucreaza la un proiect de lege pentru blocarea serviciului de e-mail oferit de Google: „Cred ca este o ?ncalcare a intimitatii persoanei. Este ca si cum ai avea un panou publicitar ?n mijlocul sufrageriei tale”, a declarat senatorul democrat de California, Liz Figueroa.
Problemele cu care se confrunta Google nu se opresc aici: o firma britanica de investitii, Market Age, sustine ca detine drepturile asupra marcii Gmail, numele ales de Google pentru serviciul sau de posta electronica, si ca intentioneaza sa lupte pentru a ?mpiedica Google sa foloseasca aceeasi marca. Aplicatia Gmail a firmei britanice a fost utilizata anul trecut de 1.000 de clienti, printre care 300 de banci. Dupa ce Market Age a anuntat ca detine drepturile asupra marcii Gmail, actiunile firmei si-au dublat valoarea.
In prezent, serviciul de e-mail construit de Google se afl? ?n teste, fiind utilizat de 10.000 de persoane. (L.L.)

Comentarii