De Business

Punem punctul pe știi

Protectia Consumatorului vrea sa introduca cosul anticriza cu sabia

marți, 15 septembrie 2009, 17:10
2 MIN
 Protectia Consumatorului vrea sa introduca cosul anticriza cu sabia

Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi ameninta supermarket-urile cu controale daca nu fac zilnic reduceri la produsele alimentare de baza.

Propunerea conducerii institutiei de a avea in fiecare zi un cos de cumparaturi accesibil ca pret persoanelor cu venituri modeste face parte din proiectul lansat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, "cosul anticriza", care ar urma sa fie implementat prima data la noi in judet incepind de luna viitoare.

In urma discutiilor de ieri, inspectorii de la Protectia Consumatorului au stabilit de comun acord cu reprezentantii marilor lanturi de magazine din oras ca alimentele cele mai ieftine ar urma sa fie semnalizate printr-o culoare distincta la capatul raftului, lista acestor produse fiind afisata in interiorul magazinului pentru a putea fi consultata de cumparatori.

"Va rog sa nu ma faceti sa scot sabia. Stiti ce inseamna sa lovesc cu sabia in dumneavoastra. Si-asa sint foarte suparat ca unele magazine mari si-au trimis adjunctii si mi se pare lipsa de respect fata de autoritatea mea. Tot ceea ce imi doresc de la acest proiect este sa reusim impreuna sa gasim produse de stricta necesitate la cel mai bun pret", a declarat in cadrul intilnirii de ieri Ioan Tonel Cazacu, directorul coordonator adjunct al CJPC.

Conform sursei citate, lista produselor alimentare cu pret redus in fiecare zi ar urma sa cuprinda piine, carne, ulei, zahar, orez, faina, oua, lactate si fructe si legume. "Pentru a adera la acest proiect, fiecare supermarket ar trebui sa scoata zilnic la reducere macar jumatate din aceste produse. Per total, pretul cosului ar putea fi mai mic cu aproximativ 20 de procente pentru cumparator", a motivat Cazacu.

De cealalta parte, sefii marilor lanturi de magazine din Iasi sint de parere ca proiectul poate fi implementat numai in anumite conditii. "Nu putem pune puiul linga rahat ca apoi vine tot Protectia Consumatorului si ne amendeaza. Cel mai bine este ca produsele la reducere sa stea la capatul raftului si sa fie semnalizate printr-o culoare distincta", a opinat Tudor Bogdan, directorul magazinului Kaufland din Pacurari.

Dupa cum sustine conducerea CJPC, proiectul cosului anticriza ar urma sa fie pus in aplicare la inceputul lunii viitoare, dupa ce supermarket-urile vor decide strategia de implementare la nivelul intregii tari. "Este interesanta ideea. Tot ce trebuie analizat este cum se integreaza acest produs ieftin in promovarea altor produse. Oricum, ceea ce aduce cifra de afaceri pentru mine este ok", a remarcat Cristian Cojocaru, directorul Carrefour Era.

Modul de implementare al "cosului de criza" urmeaza sa fie discutat din nou saptamina viitoare dupa ce supermarket-urile din Iasi vor avea acceptul conducerii centrale de retail.

Comentarii