KIA SORENTO – Un 4×4 imbatabil la raportul pret-calitate

duminică, 28 ianuarie 2007, 18:17
3 MIN
 KIA SORENTO – Un 4×4 imbatabil la raportul pret-calitate

De cind a aparut pe piata in 2002, Sorento a fost unanim apreciat atit de specialisti cit si de simplii consumatori: tuturor le-au placut designul curat, fara artificii inutile, inalta calitate a asamblarilor precum si multitudinea dotarilor.

O masina foarte bine echipata pentru zona sa de pret. In plus, Sorento are un sasiu sanatos, separat de caroserie, plus reductor si punte spate rigida, ceea ce face din el un autovehicul tot-teren veritabil (spre deosebire de concurentii sai, care in marea lor majoritate sint de fapt doar niste SUV-uri, adica niste masini mari si frumoase care devin neputincioase atunci cind problemele in teren devin serioase). 

La prima vedere

Asa cum spuneam mai sus, Sorento e o masina care place de la inceput, gratie designului curat, fara artificii inutile. Liniile sint indraznete, sportive, fara a fi insa agresive. E o masina bine proportionata si bine asezata, cu un profil ce inspira dinamism si modernitate.

In interior, esti surprins de calitatea foarte buna a materialelor si a imbinarilor. Scaunele sint ferme dar confortabile, pozitia de condus ofera o vizibilitate excelenta in toate directiile. Cadranele de pe bord sint placute si usor de citit. Totul e placut la atingere, si aproape ca uiti ca te afli intr-un vehicul capabil de performante off-road notabile ; ai crede mai degraba ca te afli la volanul unei limuzine. Te trezeste la realitate insa micul buton din stinga volanului: indicatiile sale "4×4" ori "low range" iti reamintesc ca te afli intr-un autoturism 4×4.

Cum e pe sosea

Versiunea testata de noi este dotata cu un motor diesel de 2,5 litri cu 170 CP si un minunat cuplu de 392 Nm. Suficient pentru a propulsa cu vioiciune ditamai masina, cu un consum economic. Consumul bun (7.9 l/km in regim mixt) este datorat turbinei cu geometrie variabila cu care este inzestrat motorul. Mai exista (pentru Europa) si o versiune pe benzina – motor de 3.3 litri V6 de 241 CP, dar eu ramin la ideea ca dieselul ramine cea mai buna optiune pentru acest model, poate doar si pentru simplul fapt ca ai un cuplu mult mai mare la diesel.

Tinuta de drum este foarte buna, fiind doar intr-o mica masura afectata de sasiul separat si puntea spate rigida. Masina sta foarte bine in curbe, in pofida dimensiunilor, in conditii limita fiind ajutata si de sistemul electronic de control al stabilitatii ESP. Desigur, se simte ca e mai rigida, mai teapana decit un SUV normal, dar tocmai lucru asta mie imi inspira incredere. Intr-un cuvint, Sorento este pe sosea o masina sprintena, in pofida dimensiunilor.

Cum e pe dealuri

Asa cum subliniam anterior, Sorento are tot ce-i trebuie pentru a fi o masina de teren veritabila. Hai sa le enumeram: 1. tractiune integrala, 2. sasiu independent, 3. reductor, 4. punte spate rigida, 5. garda la sol mare, 6. unghiuri de atac si de degajare bune, 7. motor cu un cuplu generos.

Kia Sorento este echipata cu un sistem de tractiune 4×4 care ofera posibilitatea comutarii automate intre tractiunea pe doua roti si cea pe patru roti. Sistemul integrat permanent Torque On Demand (cuplu la cerere) ofera siguranta maxima atit pe sosele cit si pe terenuri denivelate. Aceasta tehnologie superioara decide automat distributia optima a fortelor de tractiune intre rotile din fata si spate. Diferentialul cu alunecare limitata (LSD) dispune de comanda manuala de pe plansa de bord. Cind se selecteaza acest mod, grupul propulsor functioneaza du o distributie 50/50 pe ambele punti.

Dotari

Modelul standard vine generos echipat: clima cu control dual, servidirectie, geamuri electrice fata-spate, proiectoare ceata, sine fixare portbagaj plafon, surse auxiliare de energie 12 V, eleron hayon, airbaguri frontale pentru sofer si pasager, ESP (include ABS si direnetial cu blocare limitatta), jante de aliaj, etc.

Pretul modelului Kia Sorento 2.5 CRDi versiunea Classic este de 23.989 euro CIP. Pentru mai multe detalii va puteti adresa concesionarului local Kia, Klado Motors Iasi, tel. 0232.242.526.

Concluzie

Kia Sorento, ca de altfel toate suratele sale coreene, este o masina cu un raport calitate-pret foarte bune. De remarcat in cazul lui Sorento calitatile off-road peste media concurentilor sai. 

Multumim dealerului local Kia, Klado Motors, care ne-a pus la dispozitie modelul testat.
 

Comentarii