Week-end 4×4 cu Mitsubishi

Subtitlu

duminică, 05 aprilie 2009, 16:46
2 MIN
 Week-end 4×4 cu Mitsubishi

In week-endul tocmai incheiat, Mitsubishi Iasi (in colaborare cu importatorul oficial M Car si cu o revista auto de specialitate), a organizat la Bogonos (linga Letcani, Iasi) o sesiune de teste off-road, cu toate modelele 4×4 ale marcii. Am avut ocazia sa punem la incercare pe dealuri inverzite si vaioage mlastinoase Mitsubishi Pajero, Mitsubishi L200 si (pe un traseu un pic mai soft, dar tot cu inclinatii si dimburi pronuntate) Mitsubishi Outlander. Cele trei masini si-au dovedit inca o data calitatile innascute de modele tot-teren, in adevaratul sens al cuvintului. Dar se le luam pe rind.

Mitsubishi Outlander – modelul testat dispunea de un motor de 2,4 litri benzina (170 CP) si cutie de viteze automata. Desi era echipat cu niste cauciucuri de asfalt, Outlanderul s-a descurcat exemplar. Cutia automata face viata soferului mult mai usoara in teren accidentat – ai selectat setarea "low" a tractiunii integrale, ai pus maneta in "drive" si masina face apoi totul. Nu mai esti nevoit sa te straduiesti sa controlezi deplasarea din ambreiaj si acce-leratie, mereu stressat ca ti s-ar putea opri motorul fix intr-o panta atit de inclinata incit pornirea de pe loc e aproape imposibila.

Mistubishi Pajero – tot cutie automata si, din nou o adevarata placere sa o conduci. Traseul era mult mai dificil decit la Outlander – includea trecerea printr-o zona mlastinoasa, iar apoi urcarea si coborirea unor pante dificile. Parcurgerea lui iti da senzatia de forta si sentimentul ca masina asta se poate descurca in orice conditii. Si, in vreme ce afara zboara noroiul in toate directiile, inauntru ambianta este cea a unei limuzine de lux – materiale de cea mai buna calitate, scaune din piele. Paradoxal, nu?

Mitsubishi L200 – carausul bun la toate este si el un off-roader veritabil. Nici nu se putea altfel, fiindca vocatia utilitara este mult mai pregnanta in cazul acestui model, iar dorintele clientilor nu se stie niciodata pe ce fel de drumuri te pot aduce. Traseul parcurs a fost cel pe care l-am strabatut si cu Pajero, iar impresia generala a fost din nou aceea ca e foarte greu sa gasesti un obstacol pe care masina aceasta sa nu-l depaseasca.
Concluzie – Sper ca Mitsubishi sa continue si in anii viitori sa organizeze acest eveniment, pentru ca experinta pe care am capatat-o participind la sesiunile de conducere off-road cu instructorii adusi de organizatori mi-a fost de folos in situatii dificile. Iata macar doua motive pentru care merita sa devii client Mitsubishi: masinile in sine, dar si evenimentele 4×4 organizate de ei.

Comentarii