Cumplit accident pe Soseaua Mortii

miercuri, 29 septembrie 1999, 23:00
3 MIN
 Cumplit accident pe Soseaua Mortii

Drumul European E 85, supranumit si Soseaua Mortii, si-a cerut si ieri tributul de vieti omenesti: Radu Burdulei, de 22 de ani, si Catalin Hogea, de 30 de ani, din Bodesti – Neamt, au murit pe loc, striviti in cabina unei autocisterne cu 28 de tone de benzina, intr-unul din cele mai cumplite accidente de circulatie petrecute vreodata in satul Gheorghe Doja, comuna Racaciuni.
In jurul orei 4,00, autocisterna cu nr. NT 14 BAY, apartinind SC Wallrox SRL Boldeni, judetul Neamt, la volanul careia se afla Hogea, se intorcea de la Ploiesti, cu destinatia Iasi, unde urma sa descarce cantitatea de 28 de tone de benzina, cu care cisterna era plina ochi. Dupa o zi obositoare, in care soferul si insotitorul sau au stat la coada la incarcare, spre noapte cei doi au pornit la drum: Hogea la volan si Burduloi pe locul din spate, unde s-a si culcat. Spre dimineata, datorita oboselii acumulate si a traficului mai putin intens, soferul a atipit pentru citeva clipe, care s-au dovedit a fi fatale. El s-a trezit brusc atunci cind mastodontul pe care-l conducea a trecut pe contrasens si a parasit partea carosabila.
Speriat de iesirea de pe sosea, soferul a tras brusc de volan spre dreapta, moment in care autocisterna s-a rotit in jurul axei sale, a scos un copac din radacini si s-a rasturnat. Soferul a murit pe loc in urma impactului cu copacul, iar insotitorul a murit strivit intre cisterna si scaunul soferului. Pentru toti cei prezenti ieri la locul accidentului a fost clar ca nenorocirea putea fi evitata daca soferul nu ar fi virat brusc inapoi spre sosea. Daca autocisterna si-ar fi continuat drumul fara ca soferul sa se trezeasca, aceasta ar fi ajuns intr-o aratura si nu s-ar fi lovit de nimic.
Catastrofa petrecuta ieri dimineata la Gheorghe Doja a adunat in jurul accidentului, pe linga importante forte de ordine, si citeva masini de pompieri, cu tot cu echipaje, precum si o multime de gura-casca. Numarul acestora din urma a inceput la un moment dat sa creasca aminentator pentru operatia de descarcerare in momentul in care circulatia pe E 85 a fost intrerupta pentru degajarea din cabina a victimelor si transportul cisternei cu benzina intr-o zona mai sigura. Cel mai stupid fapt s-a petrecut spre prinz, cind dinspre Bacau a sosit, cu girofarurile si sirena in functiune, o masina moderna a Salvarii, care fusese anuntata de dimineata despre accident si careia i-au trebuit sapte ore pentru a ajunge la Gheorghe Doja. Binenteles, intre timp, cadavrele fusesera transportate la morga.
Timp de patru ore, in care circulatia intre Sascut si Bacau a fost practic paralizata, pompierii si salariatii de la firma SCUT, care a pus la dispozitie trei macarale, s-au luptat din rasputeri sa evite catastrofa. In orice moment exista pericolul ca cisterna cu cele aproape 30 de tone de benzina sa sara in aer, ceea ce ar fi insemnat o adevarata catastrofa. Din fericire, soferii care s-au impinzit pe distante de citiva kilometri de-a lungul soselei si care au fost obligati sa astepte nu au reactionat violent, astfel ca toata treaba a putut fi gata inaintea lasarii intunericului. Desi pagubele materiale nu au fost inca estimate cu exactitate, acestea se ridica la peste un miliard de lei si vor fi suportate in mare parte de firma asiguratoare Omniasig.
Mentionam ca odata cu acest tragic accident, numarul mortilor inregistrati in ultimele trei luni pe Soseaua Mortii se ridica la noua. Si anotimpul rau de abia de acum incepe. (Florin CRACIUN)

Comentarii