Macel pe sosele

marți, 24 octombrie 2000, 23:00
4 MIN
 Macel pe sosele

Drumul European 85, cunoscut si sub denumirea de Soseaua Mortii, si-a cerut din nou ofranda de vieti omenesti. Intr-un interval de doar citeva ore, cinci persoane si-au pierdut viata in trei accidente de circulatie, dintre care, cel mai grav, s-a petrecut cu putin dupa ora 20,00, pe raza comunei Cleja.
Aflat la volanul TIR-ului cu nr 34 PYD 17, cetateanul turc Osman Cahraman, de 46 de ani, datorita neatentiei si a vitezei excesive cu care circula, nu a observat din timp ca pe acea portiune de drum se efectuau lucrari in carosabil, semnalizate corespunzator, si a trecut peste o portiune de pietris, care l-a propulsat pe contrasens. "Stiu doar ca am ajuns in spatele scaunului, fara sa mai pot atinge volanul sau pedalele", avea sa-si aminteasca ulterior soferul turc. Din nefericire, in acelasi timp, din sens opus se apropia masina blindata Ford BC 26 BCR, apartinind Bancii Comerciale Romane, condusa regulamentar de Mircea Schrenk, 43 de ani. In masina bancii se mai aflau Petru Petrina,38 de ani, casier, sergentul major Cristian Mindirigiu, 31 de ani, si plutonierul Codrin Ursache,34 de ani, ambii jandarmi din serviciul paza obiective banci. Toti acestia au murit pe loc. Soferul turc si insotitorul sau au scapat doar cu o sperietura groaznica. Gheorghe Mariut, unul dintre martorii oculari, care se afla in fata dubei, si care a scapat miraculos cu viata, ne-a declarat: "La un moment dat am vazut cabina tirului in aer, indreptindu-se spre mine. Atunci am accelerat si am tras dreapta brusc. Asa am reusit sa scap. In spatele meu venea duba, care a fost luata in plin. Cind am coborit, unul din cei din duba era in cimp, iar ceilalti, morti, in masina".
Prezenti la fata locului la putin timp dupa accident, am avut ocazia sa asistam la scene cutremuratoare. Masina blindata fusese tirita sub TIR circa 200 de metri, unul dintre ocupanti zacea aruncat in cimp, iar dintre fiarele contorsionate se ivea ceea ce mai ramasese din victime. Dupa sosirea echipajelor de politie au fost alertati imediat si jandarmii, care au format, in scurt timp, un cordon in jurul celor doua autovehicule perntru recuperarea armamentului si a munitiei aferente, precum si a valorilor din seif. Cea mai mare problema a aparut in momentul scoaterii cadavrelor dintre fiare. Pentru aceasta au fost chemati pompierii onesteni, singurii cu aparatura de descarcerat, insa acestia au fost la un pas de a incendia masina bancii deoarece au folosit aparate de sudura cu flacara oxiacetilenica. Tot calvarul scoaterii cadavrelor a durat pina spre orele 3.00 din noapte. Intre timp, de la Bacau a fost trimisa o alta masina a bancii, care a preluat valorile din masina accidentata.
Ieri dimineata, soferul turc a fost invitat la politie pentru a da declaratii, dupa care a fost retinut, pe baza de ordonanta, pentru 24 de ore. Pe numele sau a fost intocmit un dosar penal, sub acuzatia de ucidere din culpa. Nu a fost insa singurul accident din cumplita noapte de luni spre marti.
Un ofiter de la UM 01096 Bacau si-a pierdut viata si alti doi militari de la aceeasi unitate au fost grav raniti in urma unui accident de circulatie care a avut loc in comuna Girleni in noaptea de 23/24 octombrie, in jurul orei 2.30. Cei trei se aflau in masina proprietate personala a locotenent-colonelului Viorel Stratila si se intorceau de la Poligonul de la Girleni, dupa ce participasera acolo la un exercitiu de tragere pe timp de noapte. La foarte putin timp dupa ce a parasit incinta poligonului, masina in care se aflau cei trei s-a tamponat violent cu un autocamion TIR, cu numarul BC-71-AMT, condus de Ionel Constantin, in virsta de 29 de ani, ce venea din sens opus. Autoturismul Dacia a fost practic zdrobit sub partea din fata a TIR-ului, iar violenta impactului a provocat decesul pe loc a locotenent-colonelului Viorel Stratila, in virsta de 45 de ani, precum si ranirea grava a soldatilor in termen Alexandru Grigoras si Toader Cimpoiu, internati de urgenta la Spitalul Judetean Bacau. De mentionat ca diagnosticul pus in cazul soldatului Alexandru Grigoras, in virsta de 20 de ani, din Piatra Neamt, indica o coma alcoolo-traumatica, precum si un traumatism cranio-facial deschis.
Imprejurarile in care s-a produs accidentul sint in prezent cercetate de o comisie formata din reprezentanti ai UM 01096, ai Parchetului Militar Bacau si a Politiei Rutiere. Primele date culese de Politie indica totusi ca masina condusa de locotenent-colonelul Stratila avea viteza excesiva.
Doar cu putin inainte de cumplitul accident de la Cleja, in jurul orei 19,00, la Filipesti, batrinul Gheorghe Luca, de 82 de ani, a fost accidentat mortal de Toyota cu nr. B 37 MBI, condusa de ieseanul Adrian Capraru, de 30 de ani. Conform raportului intocmit de politisti, vina in acest caz ii revine in totalitate imprudentului pieton, care s-a angajat in traversare fara sa se asigure. (Florin CRACIUN, Ovidiu PAULIUC)

Comentarii