Primarul si maxi-taxistii au fumat pipa pacii

marți, 09 ianuarie 2001, 00:00
4 MIN
 Primarul si maxi-taxistii au fumat pipa pacii

Ziua de ieri se pare ca a fost de bun augur pentru transportatorii particulari. Inceputa printr-un mars al microbuzelor pe Calea Galati si Calea Calarasilor, aceasta a continuat printr-o noua runda de negocieri cu reprezentantii Primariei, ce a condus in cele din urma la rezultatele scontate de transportatori.
In jurul orei 10, o delegatie a acestora, formata din Danut Popa, administratorul firmei "Dan Taxi 95" si lider al sindicatului transportatorilor particulari "Danubiu 2000", si Danel Goleanu, administratorul firmei "TCF Imex", s-a intilnit cu primarul Anton Lungu in cabinetul acestuia. La discutii au mai fost prezenti viceprimarul Ionel Ciuperca, secretarul primariei, Iorga Stoian, directorul Directiei Economico-Financiare, Stoica Anghelescu, si directorul general al SC "Braicar", Cornel Sandulescu.
La ora 11.30, Popa si Goleanu au iesit de la discutii zimbitori, vizibil satisfacuti de rezultatul negocierilor. Interpelati de reprezentantii mass-media, cei doi au spus ca totul este in regula si se grabesc sa isi anunte colegii, care ii asteptau in parcarea din fata primariei, urmind sa revina la negocieri pentru stabilirea, de comun acord cu reprezentantii primariei, a unor trasee propuse de transportatorii particulari, paralele cu cele ale "Braicar".
La scurt timp dupa reprezentantii transportatorilor, a iesit din cabinetul primarului directorul economic Stoica Anghelescu. In citeva cuvinte, acesta a dezvaluit esenta discutiilor: "Transportatorii au fost de acord sa roteasca intre ei, lunar, traseele atribuite. Totodata, au acceptat sa vina cu variante noi de trasee, ceea ce nu au facut pina acum. Bineinteles, traseele respective vor face obiectul unui proiect de hotarire ce va fi supus spre aprobare in proxima sedinta a Consiliului Local Municipal."
Anghelescu a mai spus ca pina la ora actuala ( ieri, ora 11.30 – n.r.) si-au ridicat autorizatiile un numar de 40 de transportatori. "Ceilalti nu au voie sa circule", a subliniat directorul economic, adaugind ca o serie de transportatori, surprinsi in neregula pe trasee de catre inspectorii primariei, au fost sanctionati. "Sint mai multe aspecte: nu aveau autorizatii, nu s-au incadrat in grafic etc. Oricum, speram ca vor intra in legalitate. Cel putin asa am inteles de la reprezentantii lor participanti la discutii", a mai spus Stoica Anghelescu.
S-a rezolvat problema traseelor
Dupa negocierile de ieri se poate spune ca s-a rezolvat si problema traseelor, la modul de a-i multumi si pe transportatorii particulari, si pe "Braicar" dar si pe calatori. S-au rediscutat traseele a trei linii de maxi-taxi si s-au infiintat alte doua noi linii. Traseele atribuite "Braicar" au ramas "neatinse" de transportatorii particulari, care insa au venit cu propuneri de trasee paralele cu acestea.
Noua configuratie asigura calatorilor legaturi noi – pe care nici "Braicar" nu le-a avut vreodata – si anume: intre Hipodrom si Chercea, intre Vidin si Chercea, intre Hipodrom si Viziru, spre Combinat si intre Radu Negru si Chercea. Singurele legaturi neacoperite de particulari ramin – cel putin deocamdata – intre Viziru si Chercea si Radu Negru si Gara – aceste trasee raminind exclusiv apanajul "Braicar".
Oricum, asupra traseelor se mai poate discuta, primarul Anton Lungu lasind usa deschisa transportatorilor particulari la acest capitol.
Traseele rezervate maxi-taxi-urilor sint, acum, urmatoarele:
Nemodificate:
Linia 1 – Piata Mare – str. 1 Decembrie 1918 – B-dul Cuza – Calea Galati – Dorobantilor – trecerea Bac Smirdan – retur
Linia 3 – Vidin – Grivitei – Gara – retur
Linia 8 – Gara – Hipodrom – retur
Linia 12 – Golesti – Liceul Agricol – retur
Linia 13 – Golesti – Comuna din Paris – Soroli – retur
Linia 18 – Viziru – Calarasi – Centru – retur.
Modificate:
Linia 15 – Cimitirul "Sf. Constantin" – str. Pietatii – Calea Calarasilor – Viziru I – Peco Lacu Sarat – Statiunea Lacu Sarat – Combinat – retur (in loc de Viziru-Combinat – Albina)
Linia 21 – Biserica Radu Negru – Buzaului – Scoala 3 – Spitalul 3 – Cimitirul "Sf. Constantin" – Scoala 9 – str. Delta – str. Cazasului – str. Alexandru Vlahuta – "Brainita" – str. Brazdei – Finarie – retur (in loc de Biserica Radu Negru -sat Lacu Sarat – Silistraru)
Linia 22 – Hipodrom – Cimitirul "Sf. Constantin" – Scolilor – Calarasilor – str. Danubiu – Gara Fluviala – Pescarie – str. Vadul Olangeriei – Liceul de Marina – Cuza – Scolilor – Cimitirul "Sf. Constantin" – Hipodrom (in loc de Cimitirul "Sf. Constantin" – Scolilor – Gara Fluviala – Piata Traian – str. N. Balcescu – Cuza – Scolilor – Cimitir).
Linii noi:
Linia 23 – Soroli-Cola – Pod Apollo – Autogara – str. Ion Ghica – str. Ardealului – Dorobanti – Pod Brailita – str. Industriei – Liceul Progresul – retur
Linia 24 – Viziru 1 – str. Chisinau – Biserica Radu Negru – Spitalul Judetean – Bariera – str. Hipodrom – Scolilor – Cuza – Calea Galati – Pod Brailita – str. Mircea Malaeru – str. Nicopole – str. Tirgoviste – str. Galati – Liceul Progresul – retur.
Transportatorii particulari s-au aratat a fi multumiti acum, atit de noile trasee cit mai ales de deschiderea pe care a manifestat-o primarul municipiului la propunerile acestora. "Domnul primar ne-a explicat ca, daca mai exista nemultumiri, sa venim cu propuneri si imbunatatiri de trasee. Dinsul ne-a spus ca este dispus la dialog, ca este primarul tuturor brailenilor si ca va face tot ce-i sta in putere sa multumeasca pe toata lumea, dar numai prin dialog si pe cale legala – lucru cu care sintem de acord. Ni s-au aprobat aceste noi trasee, domnul primar eliberind autorizatii provizorii pentru acestea. Deocamdata, asupra traseelor se mai poate discuta, urmind ca ele sa fie propuse spre aprobare Consiliului Local in sedinta din 29 ianuarie", ne-a declarat Danel Goleanu, unul dintre reprezentantii transportatorilor particulari, dupa incheierea negocierilor de la Primarie.
Sursa citata a adaugat ca, inca de ieri, transportatorii au putut circula pe noile trasee si ca, pina la sfirsitul lunii, peste 80 de microbuze vor obtine autorizatii si vor circula pe aceste 12 linii atribuite operatorilor particulari. Vom reveni. (Mircea CIUCASU, Mircea DOAGA)

Comentarii