Acuzatie grava impotriva fostului director de la CET

marți, 08 martie 2005, 00:00
3 MIN
 Acuzatie grava impotriva fostului director de la CET

Procesul fostului director de la CET, Ioan Mihai, acuzat de procurori ca ar fi luat mita un Land Rover de la afaceristul oradean Ion Blidar, a fost punctat ieri de declaratii incendiare. Unul dintre martorii cheie a procesului, bucuresteanul Bogdan Constantin Nan, l-a acuzat pe Mihai ca i-ar fi „comandat” o prima declaratie in fata procurorilor. „Mi s-a spus sa spun ca s-a facut preluarea masinii de la Bucuresti, si nu de la Oradea. Mihai este cel care mi-a cerut acest lucru”, a declarat Nan in fata judecatorilor. In faza preliminara a cercetarilor s-a vehiculat ideea ca masina ar fi fost achizitionata de la Bucuresti, si nu de la Oradea. Procurorii se aratau atunci convinsi ca era vorba de o manevra prin care sa se piarda urma provenientei masinii. Bogdan Nan a revenit ieri asupra declaratiilor facute initial, declarind ca ar fi mintit atunci cind a spus ca masina ar fi fost cumparata din Bucuresti. El a recunoscut ca, de fapt, asa cum au crezut si procurorii tot timpul anchetei, masina nu a parasit niciodata Oradea, orasul in care Mihai, sustin procurorii, ar fi primit mita.
Cumparator fara masina
In fata magistratilor, Bogdan Nan a povestit „traseul” Land Rover-ului. Masina a fost cumparata din Germania de Ion Blidar. Acesta era patronul unei firme oradene care a cistigat o licitatie privind aprovizionare cu huila a CET Iasi, unde era director Ion Mihai. Fara a preciza cit anume a costat autoturismul, Nan a mai spus ca masina a fost lasata in Oradea, la una din firmele lui Blidar. Cu un aer complet nevinovat, Nan si-a mai amintit cum a acceptat cererea afaceristului oradean de a inmatricula masina pe numele sau. La doua luni dupa ce vehiculul a fost introdus in tara, Nan s-a deplasat la Oradea pentru a semna un contract de vinzare cumparare cu Ion Blidar. De inmatricularea propriu-zisa s-a ocupat o firma din Bucuresti, fara insa ca Nan sa fie vreun moment in posesia efectiva a jeep-ului sau a cheilor. Intilnirea prin care Mihai a intrat in poveste pare sa se fi petrecut la Oradea: „La sfirsitul lui martie 2002 am primit un telefon de la Blidar in care ma chema sa fiu de fata la vinzarea automobilului. Mi-a spus ca gasise un cumparator si avea nevoie ca eu, fiind trecut in acte ca proprietar, sa fiu de fata la tranzactie. Cu aceasta ocazie l-am cunoscut pe Ion Mihai, caruia i-am inminat actele autoturismului si o procura prin care i-l cedam. Nu imi amintesc sa se mai fi semnat vreun act la acea data. Eu am primit doar 5.000 de dolari de la Mihai pe care i-am dat apoi lui Blidar. Nu stiam nici atunci si nu stiu nici acum care era pretul total pentru care se intelesesera. Stiam ca Mihai urmeaza sa faca o verificare a autoturismului, dupa care trebuia sa vina la Bucuresti pentru a radia de pe numele meu masina. In iulie 2002 am semnat la Bucuresti contractul prin care el devenea proprietarul”, a rememorat Bogdan Constantin Nan faptele, in ordinea in care s-au petrecut.
Masina de 23.000 de dolari vinduta cu 10.000 de dolari
Intrebat de judecatori daca s-a mai intilnit cu Mihai ulterior vinzarii masinii, Bogdan Nan a povestit cum a fost sunat de Blindar si sfatuit sa mearga la Iasi pentru a primi niste bani in plus. Din spusele martorului, o luna mai tirziu, intr-o parcare la 30 de kilometri de Iasi, Nan si Mihai se intilneau pentru a discuta despre tranzactia incheiata cu doi ani in urma. „Nu mi-a dat nici un ban, in schimb mi-a dat sa semnez o minuta. Mi s-a plins ca ar fi pierdut un act incheiat anterior, de care eu insa nu imi amintesc”, a adaugat Bogdan Nan. Inca din momentul in care Mihai a fost arestat, procurorii PNA au sustinut versiunea conform careia cei doi inculpati ar fi vrut sa ascunda provenienta masinii. Pentru aceasta Mihai si Blidar s-ar fi folosit de o terta persoana, Bogdan Nan, caruia i-ar fi fost vinduta masina la un pret mai mic decit cel cu care a fost achizitionata. In Germania, sustin procurorii, masina a fost cumparata cu 35.000 de marci (23.000 de dolari la nivelul anului 2001). Lui Mihai i-a fost vinduta pentru numai 15.000 de dolari, bani din care fostul director al CET a platit doar 10.000, pe motiv ca masina avea probleme tehnice. Fostul director CET, Ion Mihai, nu a putut fi contactat. (Geanina JINARU)

Comentarii