Din cauza greutatilor tranzitiei, elevii isi pun ghiozdanele in cui

marți, 02 iunie 1998, 23:00
2 MIN
 Din cauza greutatilor tranzitiei, elevii isi pun ghiozdanele in cui

Potrivit unui raport al Ministerului Educatiei Nationale, numarul unitatilor de invatamint si al copiilor si elevilor cuprinsi in sistemul preuniversitar a scazut simtitor in anul scolar 1997-1998. In aceeasi perioada, numarul unitatilor de invatamint prescolar a scazut cu 593, din cauza restructurarii sau desfiintarii acestora prin pierderea unei parti a patrimoniului Ministerului Educatiei Nationale. De asemenea, si numarul copiilor din gradinite a scazut in mediul urban dar si in cel rural, cu 35.673, fata de anul scolar precedent.
In invatamintul primar si gimnazial, au fost inchise 129 de unitati de invatamint. Cele mai multe din acestea sint situate, cu precadere, in mediul rural. Conform datelor MEN, peste 95% dintre elevii de 7-10 ani au frecventat cursurile in acest an scolar, in timp ce procentul acestora a scazut la gimnaziu, unde doar 90% dintre copii au mai ramas la scoala. La grupa de virsta 14 ani si peste, se constata o diminuare a interesului pentru scoala, doar 62,25% fiind cuprinsi in reteaua de invatamint.
Statisticile Ministerului Educatiei atesta faptul ca la nivel national functioneaza 1309 licee, cu 14 unitati mai mult decit in anul precedent. Principalul spor este adus de liceele particulare, cu 11 unitati, in timp ce doua sint proprietate cooperatista. In timp ce numarul unitatilor de invatamint liceal este in crestere, numarul elevilor inscrisi la aceasta forma de invatamint a scazut cu 28.885, fata de 1997. Specialisii ministerului afirma ca in anul scolar 1997-1998 au fost scolarizati 2.876 de elevi repetenti, din care 54,3% au fost inscrisi in liceele industriale.
Dezinterseul copiilor pentru scoala, dar si al familiilor din care provin determina crestere ratelor abandonului scolar, acesta atingind in Romania una dintre cele mai ridicate cote din Europa. Statisticile centralizate de conducerea MEN demonstreaza ca o reforma reala si viabila a invatamintului este absolut necesara in acest domeniu, la nivel national. (Dan POPA)

Comentarii