Instagram face saltul de la mobil la Web

Subtitlu

marți, 06 noiembrie 2012, 21:13
2 MIN
 Instagram face saltul de la mobil la Web

In 2010, Kevin Systrom si Mike Kriegerera au creat Instragram, o aplicatie pentru mobil de foto-sharing. Desi initial era un serviciu disponibil exclusiv pentru dizpozitivele cu iOS, in aprilie 2012, la putin timp dupa ce a fost achizitionat de Facebook pentru suma de un miliard de dolari, aplicatia a aparut si in Google Play, magazinul de aplicatii pentru telefoanele si tabletele cu sistemul Android.

Cu ajutorul aplicatiei Instagram, utilizatorii pot aplica diverse filtre pozelor realizate cu telefonul mobil si apoi le pot distribui usor pe email sau pe retele sociale: Facebook, Twitter, Flickr, Foursquare si Tumblr. Sunt disponibile numeroase astfel de servicii, dar Instagram a reusit sa se faca cunoscut datorita modului simplu de folosire. Astazi, comunitatea creata are aproximativ 100 de milioane de utilizatori din intreaga lume.

Pana acum fotografiile distribuite online cu aceasta aplicatie trimiteau catre o pagina unde, de la calculator, putea fi vizualizata doar imaginea respectiva, fara a avea acces la profilul utilizatorului care a realizat-o sau la alte functii. Interfata online lansata saptamana aceasta pastreaza forma simplista de pe mobil, dar aduce un nou design profilului care, deloc surprinzator, seamana foarte mult cu timeline-ul de pe Facebook. Momentan sunt disponibile foarte putine profile (exemplu, profilul fondatorului Kevin Systrom – www.instagram.com/kevin), dar, pana la sfarsitul saptamanii, toti cei care folosesc Instagram vor avea acces din browser la fotografiile incarcate cu ajutorul aplicatiei (profilul tau este la adresa www.instagram.com/numele tau de utilizator).

„Este foarte dificil pentru un serviciu de acest fel sa nu ofere posibilitatea de a vizualiza fotografiile si online. In plus, nu am vrut sa limitam accesul fotografiilor doar pentru utilizatorii ce au un cont creat", a declarat Kevin Systrom pentru www.techcrunch.com. El a mai adaugat ca Instagram va ramane axat in mod special pe piata telefoanelor mobile si va permite in continuare utilizatorilor sa incarce fotografii doar de pe acestea.

Importanta mediatica a retelelor de socializare si a serviciilor mobile de acest fel creste enorm in situatii de criza. Acest lucru a fost evident si saptamana trecuta, cand uraganul Sandy a lovit coasta de est a Americii, iar Instagram a fost una dintre cele mai folosite unelte digitale pentru a transmite informatii in timp real. Compania a declarat ca luni, 29 octombrie 2012, ziua in care uraganul a lovit orasul New York, utilizatorii incarcau 10 fotografii pe secunda. Ulterior a fost creat site-ul www.instacane.com pentru a putea fi vizualizate cu usurinta toate imaginile adunate sub „hashtag"-urile #sandy, #hurrucane si altele corelate cu cel mai puternic hazard natural care a lovit America.

Comentarii