Facturi la apa majorate pe furis

marți, 16 noiembrie 2010, 22:15
2 MIN
 Facturi la apa majorate pe furis

Abonatii sustin, insa, ca nu au fost instiintati despre scumpire. "In primul rand primesc factura acasa de la un operator cu care nu am semnat un contract, iar cand factura este mai mare decat de obicei deja este scandalos", a declarat Romica Ababei, un client al operatorului de apa.

Angajatii operatorului de apa au explicat ca schimbarea este conforma regulamentului aprobat de Consiliul Judetean in vara anului trecut. "Nu s-a modificat tariful, ci cuantumul apei uzate evacuate care s-a majorat de la 80 la 97% din cantitatea de apa rece furnizata. In alte zone ale tarii acest procent atinge 100%", a precizat Maricel Georgescu, director Nova Apaserv. Reprezentantii operatorului spun ca, in schimb, la utilizatorii casnici nu se va mai factura apa meteorica.   

Apometrele din apartament, obiecte de decor

O alta lovitura primita de consumatori este reprezentata de schimbarea modului de facturare, sumele de plata fiind stabilite in functie de contorul de scara si nu de cel individual. "S-a revenit la facturarea la scara si vor apararea diferente intre contorul de scara si cele de apartament, insa am monitorizat situatia inca din urma cu sase luni iar in unele cazuri aceste diferente ar putea fi chiar negative", a declarat Mircea Lupu, seful Serviciului comercial din cadrul Nova Apaserv.

Specialistii operatorului de apa mai arata ca noutatile se vor regasi si in contract.

Desi conducerea noului operator dadea asigurari ca populatia va primi spre studiere noile contracte cand se va prezenta la plata facturilor, acest lucru nu s-a intamplat, angajatii de la ghiseele de facturare afirmand ca documentele nu au fost inca redactate, clientii putand sa mai incerce la sfarsitul lunii sau chiar luna viitoare. Juristii Nova Apaserv sustin ca din moment ce clientii au primit apa nu pot refuza plata invocand lipsa unui contract. "Activitatea de incheiere a contractelor va dura mai mult de un an, pentru ca sunt peste 50.000 de clienti, iar atat timp cat clientii au primit apa, trebuie sa plateasca", a specificat Albert Tanase, juristul societatii.

Specialistii in drept sustin ca facturarea este ilegala

Specialistii in drept ii contrazic, insa, pe juristii operatorului de apa, sustinand ca atat timp cat nu s-a incheiat un contract intre parti, incasarea facturilor este nelegala. "Facturarea in lipsa unei baze legale este incorecta. Ce se intampla daca un client are de suferit de pe urma furnizarii serviciului, cine raspunde daca nu exista contract? Este o pozitie de forta adoptata de operatorul de apa", a explicat Dinu Buceceanu, avocat.

Nova Apaserv si-a inceput activitatea pe 1 octombrie, dupa ce a preluat patrimoniul societatii Apa Grup, care a intrat in insolventa. 

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii