Pierderile Apa Grup imputate clientilor

marți, 03 februarie 2009, 22:55
3 MIN
 Pierderile Apa Grup imputate clientilor

Un astfel de caz a fost semnalat la un bloc din zona strazii Sucevei, unde apa curge in subsol de doua saptamani. Dupa nenumarate telefoane date de locatari, reprezentantii societatii au specificat intr-un final ca nu este obligatia lor sa repare avaria, sarcina revenind asociatiei de proprietari. Locatarii ar adopta si aceasta solutie, insa la Botosani nu exista nicio societate autorizata sa faca asemenea reparatii.

"Nu exista intr-adevar o astfel de societate. Noi am avut pe vremuri, cand era IGO Botosani, un compartiment care se ocupa cu probleme de genul asta. Acum nu s-a mai facut, pentru ca, daca s-ar face, am fi acuzati de interese. A fost si Instalcon care s-a ocupat o perioada de aceasta problema. Acum poate sa-si faca oricine firma care sa se adreseze populatiei in aceasta privinta", a declarat Maricel Georgescu, directorul Apa Grup.

Solutia ar fi, in opinia lui Albert Tanase, juristul si purtatorul de cuvant al societatii, ca firma care se va desprinde de Termica si va functiona in subordinea Consiliului Local sa se ocupe de efectuarea reparatiilor la subsolurile blocurilor. Mihai Tabuleac, presedintele Consiliului Judetean (CJ), a declarat ca aceasta problema "se poate rezolva prin clauze contractuale incheiate intre operatorul de apa si asociatia de proprietari". Insa, pana atunci, Apa Grup continua sa suporte pierderi insemnate, iar locatarii sa sufere din cauza subsolurilor inundate.

Totusi, potrivit sefului Apa Grup, reparatiile de la subsoluri trebuie efectuate de proprietari.

Si pierderile, spune Maricel Georgescu, ar putea fi suportate de locatari chiar si in momentul de fata. "Daca la subsol s-a spart o teava si anunta societatea, proprietarii vor trebui sa plateasca apa pierduta. Daca ei nu-si repara pierderea eu pot, legal, sa-i opresc si apa", a mai precizat Maricel Georgescu.

Facturare dupa contorul de pe casa scarii

Pentru a se evita complicatiile, din luna martie, CJ va aproba un nou regulament de functionare a Apa Grup. Acesta prevede ca citirea contorului sa se faca la limita de proprietate, mai precis factura sa fie stabilita pe baza apometrului de pe casa scarii. Pe baza apometrelor din case, asociatiile de proprietari vor calcula cat are de platit fiecare, asa cum procedeaza in cazul apei calde asigurate de Termica.

Sistemul pe care noul director Apa Grup doreste sa-l implementeze este de fapt o revenire la cel de acum cativa ani si urmareste ca pierderile de la subsolurile blocurilor sa nu mai fie suportate de societate, ci de locatari. In opinia directorului Apa Grup, noul model de facturare nu va crea divergente intre vecini, asa cum era acum 10 ani.

Principalele nemultumiri ale bunilor platnici erau acelea ca trebuiau sa suporte si cheltuiala pentru apa consumata de rau platnici care nu declarau consumul real.  Societatea se spala cumva pe maini si de problema locatarilor care fura apa prin tot felul de improvizatii. Asociatiilor le va reveni si atributia de a controla cumva starea apometrelor din locuintele oamenilor. Noul regulament va permite si intreruperea apei menajere pe scarile cu datorii. "Noi nu vrem decat sa intram in legalitate. Toti furnizorii din tara factureaza pe baza apometrului din scara. Toata legislatia spune ca facturarea se face la limita de proprietate", a precizat Maricel Georgescu, directorul Apa Grup.

Si presedintele Consiliul Judetean (CJ) sustine aprobarea noului regulament. "Este in conformitate cu normele legale in vigoare ale tarii. Cine nu este de acord cu el se situeaza in afara legii", a declarat Mihai Tabuleac, presedintele CJ.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii