Furnizorii de servicii postale din Neamt, amendati de Protectia Consumatorilor

marți, 09 decembrie 2008, 21:55
2 MIN
 Furnizorii de servicii postale din Neamt, amendati de Protectia Consumatorilor

In judetul Neamt, serviciile postale si de curierat au fost reclamate in mod frecvent de consumatori. La Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt s-au inregistrat, in acest an, 12 reclamatii referitoare la prestarea serviciilor postale. Dintre acestea, trei reclamatii intemeiate se refereau la pierderea unor colete, doua reclamatii intemeiate se refereau la violarea coletului de catre angajatii furnizorului, iar patru reclamatii intemeiate se refereau la nerespectarea termenului de expediere. Alte trei reclamatii, ce s-au referit la modificarea de tarife, la incasarea si nevirarea unor sume pentru servicii TV si la probleme in distribuirea ziarelor, s-au dovedit a fi neintemeiate.

Avind in vedere numarul mare de reclamatii, in cadrul unei actiuni de control au fost verificati, la nivelul judetului Neamt, trei operatori economici din acest domeniu. La toti cei trei operatori au fost constatate abateri de la prevederile legale. Nici unul din furnizorii verificati nu au putut face dovada existentei licentei individuale pentru furnizarea de servicii postale si de curierat incluse in sfera serviciului universal sau autorizarea generala – certificat tip – pentru furnizarea de servicii postale si de curierat care nu sint incluse in sfera serviciului universal. Formularele tipizate utilizate de unii dintre acesti operatori economici la expedierea coletelor si scrisorilor postale pe teritoriul tarii prezinta, pe verso, un "rezumat al termenilor si conditiilor", despre care se considera ca reprezinta clauzele contractuale dintre utilizator si furnizorul de servicii postale.

Prin modul de tiparire, aceste clauze sint ilizibile, iar marimea caracterelor face imposibila citirea informatiilor. In plus, raspunderea firmelor este limitata ca valoare reala de despagubire in caz de pierdere, deteriorare sau distrugere a expedierilor, din vina exclusiva a angajatilor. Mai mult, unii furnizori precizeaza ca "nu se acorda despagubiri pentru deteriorare partiala sau totala, precum si pentru distrugerea trimiterilor de corespondenta si/sau imprimare din serviciul standard".

"In general, informatiile oferite clientilor sint confuze si greu de inteles pentru consumatorul mediu. Nu se fac precizari referitoare la modul de ambalare al trimiterilor postale, iar nici unul din cei trei operatori economici verificati nu pune la dispozitia expeditorului etichete tipizate care sa indice modul de manipulare si depozitare pentru trimiterile postale care necesita masuri speciale. Doi operatori economici nu au o procedura de solutionare a reclamatiilor primite de la clienti. Se pune la dispozitia acestora un formular tip cerere, ce se transmite la sediul central. In aceste conditii, consumatorul nu afla nici macar termenul in care reclamatia sa va fi cercetata. O situatie deosebita s-a inregistrat la un operator economic care are in dotare un mijloc de masurare a greutatii cu valori cuprinse intre 1 si 25 de kilograme. Acesta stabileste tariful pentru trimiterile postale sub un kilogram prin aproximare, fara cintarire", a precizat purtatorul de cuvint al OJPC Neamt, Nicoleta Nica.

In urma verificarilor, inspectorii OJPC Neamt au aplicat operatorilor economici controlati doua sanctiuni contraventionale, insumind 4 000 de lei.

 

Sursa: Ziarul de Roman

Comentarii