Aducerea la starea initiala a podului de la Burdujeni costa 10 de milioane de lei

marți, 20 septembrie 2011, 19:16
3 MIN
 Aducerea la starea initiala a podului de la Burdujeni costa 10 de milioane de lei

Costurile estimate de Primaria municipiului Suceava pentru aducerea la starea initiala a podului de la Burdujeni se ridica la 10 de milioane de lei. "Primaria Suceava are nevoie de aproximativ 100 de miliarde de lei vechi pentru aducerea la starea initiala a podului de la Burdujeni, de peste raul Suceava", a declarat, ieri, primarul Ion Lungu.

El a precizat ca sunt sanse ca o mare parte din aceasta suma de bani sa fie acoperita cu fonduri europene nerambursabile. De aceea, primarul s-a deplasat, in cursul zilei de ieri, la Agentia de Dezvoltare Regionala Nord – Est (ADR – NE), cu sediul la Piatra Neamt, pentru a solicita finantarea necesara.

Astfel, aceasta suma ar putea sa fie obtinuta din economiile pe care Primaria le-a facut in urma licitatiilor repetate pentru programul de reabilitare si modernizare a 14 strazi din Suceava. Astfel, Ion Lungu a spus ca a solicitat ca 10 milioane de lei sa fie asigurate la lucrarile pentru podul de la Burdujeni din economiile rezultate dupa licitatia de refacere a 14 strazi din Suceava cu fonduri europene.

Initial, si in proiectul cu finantare europeana pentru modernizarea a 14 strazi, inclusiv artera principala de circulatie a Sucevei, era prevazuta o suma de aproape un milion de euro pentru unele lucrari la pod, insa acesti bani erau insuficienti si pentru ca la licitatia pentru lucrarile incluse in proiectul european s-au oferit sume mult mai mici decat cele estimate, cota ce va reveni pentru pod se va diminua mult.

De aceea, Primaria a mai facut demersuri suplimentare pentru a se aproba un alt proiect de finantare a lucrarilor de aducere la starea initiala a podului de la Bazar estimat la 10 milioane de lei, iar sursa de finantare ar putea sa apara acum, ca urmare a economiilor facute la alte licitatii.

Toata agitatia privind podul de la Burdujeni a inceput din toamna trecuta cand s-a constatat ca, din cauza inundatiilor din vara lui 2010, a cedat una din pilele de sustinere a podului, iar riscul ca acesta sa se naruie era tot mai mare. La aceea data, s-a luat masura ca sa se interzica traficul masinilor de peste 7 tone pe pod, cu exceptia autobuzelor TPL. Dupa aproape o luna, au inceput lucrarile de consolidare a podului, fiind deviat o parte din cursul apei si, ulterior, intervenindu-se in zona pilei afectate de inundatii.

Lucrarile au fost estimate, initial, la circa trei milioane de lei, insa devizul final a fost de aproape cinci milioane, dat fiind ca au fost necesare interventii suplimentare fata de cele din proiectul initial. Dupa mai multe luni, s-a reusit consolidarea pilei in asa fel incat aceasta sa nu se mai afunde, motiv pentru care s-a ridicat restrictia de circulatie pentru traficul greu. Cu toate acestea, aspectul de covata al podului a fost mentinut intrucat aducerea la starea initiala prin ridicarea placilor de beton care sustin partea carosabila nu a putut sa fie realizata cu cele cinci milioane de lei, operatiunea fiind pe cat de dificila si problematica in acelasi timp pentru traficul rutier, pe atat de costisitoare.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii