Lucrarile la soseaua de centura demareaza si in Patrauti

vineri, 04 septembrie 2009, 18:24
2 MIN
 Lucrarile la soseaua de centura demareaza si in Patrauti

Lucrarile la soseaua de centura vor incepe din 14 septembrie si in capatul din comuna Patrauti. Presedintele Consiliului Judetean Suceava, Gheorghe Flutur, a anuntat ieri, in conferinta de presa, ca a fost informat de reprezentantii SCCF – Grup Colas Iasi ca din 14 septembrie vor demara lucrarile la pasajul subteran de la viitoarea intersectie dintre soseaua de centura si drumul european E 85, in comuna Patrauti.

Flutur a precizat in locul unde vor incepe lucrarile circulatia rutiera va fi deviata pe o bretea, dupa modelul de la santierul deschis la celalalt capat al sosele de centura, la iesirea din municipiul Suceava spre Falticeni. Firma ieseana pregateste in aceste zile organizarea de santier pentru demararea lucrarilor, in prima faza urmand a fi executate lucrari pe o distanta de un kilometru, de la intersectia cu E 85 pana la raul Suceava, unde va fi construit un pod.

Flutur a mai precizat ca in cadrul discutiilor cu reprezentantii firmei de constructii a fost informat despre probleme aparute in derularea lucrarilor din zona Moara. Este vorba intersectarea viitoarea sosele de centura cu magistrala de alimentare cu apa potabila a municipiului Suceava din sursa Berchisesti, precum si mutarea unor stalpi din reteaua de transport si distributie a energiei electrice. Lucrarile pentru realizarea rutei ocolitoare sunt finantate de la bugetul de stat si, potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea a fost estimata la circa 67 de milioane de euro.

Ruta ocolitoare va asigura, in primul rand, devierea traficului greu de pe E 85 si E 576. Aceasta are o lungime de circa 13 kilometri si va avea ca scop devierea indeosebi a traficului greu dinspre Falticeni inspre Moara, Scheia si Patrauti, unde se va intersecta din nou cu E85. Ruta ocolitoare presupune realizarea unor lucrari de anvergura de o mare complexitate, incluzand viaducte, poduri si pasaje de trecere peste calea ferata.

Circa 36 de milioane de euro din suma de 67 de milioane de euro estimata in indicatorii tehnico-economici aprobati de Guvern reprezinta cheltuielile de constructie a drumului iar diferenta este estimarea lucrarilor de consolidare si de amenajare a terenului, mai ales in portiunile unde vor trebui realizate viaductele.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii