La loc TELEcomanda: De ce e „master chef” ProTV-ul

luni, 02 aprilie 2012, 13:19
2 MIN
 La loc TELEcomanda: De ce e „master chef” ProTV-ul

"Master Chef" este motivul textului de astazi. Nu stiu citi dintre dumneavoastra ati urmarit macar una din primele doua editii; daca n-ati facut-o, ati pierdut o experienta cit se poate de "simpatica" si de "crocanta". Da, cei care ati vazut emisiunea veti spune, poate, ca e normal ca ea sa aiba succes (17 puncte de rating a avut cea de-a doua editie, de martea trecuta), pentru ca "romanilor le place sa manince, dar le place sa si gateasca". Am auzit falsa argumentatie de mai sus, de aia am si spinzurat-o intre ghilimele, de la vreo trei amici, fani declarati ai "Master Chef"; ei insa se ingropau in explicatii, ca niste romani verzi ce se afla si care cauta sexul ingerilor intr-o chestiune extrem de simpla. Chestiunea extrem de simpla spune ca e aproape imposibil sa dai gres cu un format de genul acesta, daca stii sa-l "umpli" cu continut.

Ce inseamna continut? Sa alegi un juriu cu personaje carismatice, maestri bucatari care nu stiu doar sa gateasca, ci sa fie si haiosi. Sau, daca vreti, sa fie personaje. Un singur exemplu: pe domnul Catalin Scarlatescu s-ar putea sa-l pasca o cariera excelenta in publicitate. E tipul ala cu fata de raket ucrainean, pe care il vezi si in rolul mafiotului din Filantropica lui Caranfil, si intr-o reclama la cascaval, si intr-o versiune romaneasca a Nasului. Apoi, trebuie sa ai grija ca triumviratul de mai sus sa contina personaje din generatii diferite, cu feluri distincte de a fi si de a se comporta in momentul deciziei. Sa faci o campanie de promovare a emisiunii, de pe urma careia sa te alegi cu citeva sute (sau mii) de pretendenti la statutul de maestri in arta culinara. Sa stii sa scoti, din mixul juriu-concurenti, si dramatism, si umor (citeodata, involuntar).

Evident, orice emisiune de tipul "game show" aduce pe micul ecran talentati, ciudati, schizofrenici in devenire sau in desavirsire ori indivizi care si-au pierdut simtul ridicolului (daca l-au avut vreodata). Asta, daca produsul respectiv a fost promovat eficient, incit sa stringa, la preselectii, un numar semnificativ de concurenti. Insa lucrul asta nu e suficient: imaginati-va un concurs de tipul "Master Chef" produs de Antena 1 sau de Televiziunea Romana (principalii rivali ai ProTV), cu Dan Negru, Marina Almasan si Dan Bittman in locul juratilor haiosi si plini de miez de la "Master Chef". V-ati mai uita la asa ceva?

Comentarii