Ieri-dimineaţă a fost agitaţie mare în staţia de tramvai din capăt CUG. Tramvaiele plecau din staţie imediat ce se umpleau de pasageri, sau chiar mai repede, iar la 6.55 a plecat deja unul care s-a umplut de călători. Doar două minute mai târziu, la 6.57, a plecat cel de-al doilea, urmând ca la 7.00 să plece cel pentru elevi. La 7.20, atât tramvaiul care plecase cu 2 minute mai devreme, cât şi cel de la 6.57 erau ajunse abia în zona Selgros, iar în următoarele 15 minute abia s-au deplasat câţiva metri. După mai bine de 40 de minute de la plecarea din capăt CUG se ajunge abia în zona benzinăriei Mol, iar în spate, în staţia de la Selgros, se vede tramvaiul destinat elevilor, care a plecat la ora 7.00.
Trei staţii în jumătate de oră
Maşinile au circulat ieri, la fel ca în ultimele 10 zile, bară la bară, de peste tot se auzeau claxoane, iar fiecare metru părea să întindă tuturor nervii la maximum. Coloana imensă de maşini este blocată în permanenţă dimineaţa şi de faptul că alţi şoferi încearcă cu disperare să intre de pe diferite străduţe, cei care dorescă să facă stânga pe străduţe adiacente blochează tramvaiul până reuşesc să prindă banda de pe contrasens liberă şi să poată face manevra în siguranţă, iar din loc în loc prima bandă mai e blocată de vreo maşină parcată. După aproape o oră de la plecare, la 7.55, tramvaiul care a plecat la 6.57 din capăt CUG ajunge în final în Podu Roş. Nu înainte să îi claxoneze însă pe posesorii de maşini care au intrat pe banda unică ce începe de la Lidl şi se termina în Podu Roş. În spatele acestuia, la doar două minute, a ajuns şi tramvaiul destinat elevilor, după 57 de minute de la plecarea din capăt.
Ce s-a câştigat prin suplimentarea de tramvaie
În cursul zilei de ieri nu s-a mai stat în staţii pe ruta capăt CUG – Copou din cauză că tramvaiele erau deja pline până la refuz, ca până acum, însă s-a stat în trafic. S-a stat şi mult mai lejer, o bună parte dintre călători având loc pe scaune, şi fără frica că cel care îţi suflă în ceafă e prea aproape de tine, iar masca nu îţi oferă nicio protecţie în faţa Covid-19. Suplimentarea de mijloace de transport în comun i-ar putea, de asemenea, motiva pe ieşeni ca în zilele următoare să îşi lase maşinile acasă şi să aleagă să circule cu tramvaiul. Măcar în cazul celor care nu depind de maşina personală.
VEDEȚI ȘI:
VIDEO – Experiment al senatorului Bodea: mers pe jos versus masină şi tramvai din CUG în Podu Roş – AICI