De Business

Punem punctul pe știi

O lume mai curată, dar și cu prețuri mai mici!

marți, 27 august 2019, 08:38
3 MIN
 O lume mai curată, dar și cu prețuri mai mici!

Pe parcursul ultimelor trei decenii, practic, o generație, românii și-au schimbat radical stilul de a cumpăra. După ani buni în care goana după alimente și obiecte de uz casnic devenise o problemă de viață și de moarte, încet, dar sigur, s-a instalat o perioadă în care provocarea nu mai era „de unde” să cumperi ci mai degrabă „ce” și… evident, „cu ce” să cumperi?

Pentru cei mai tineri care încă nu au ajuns la vârsta mijlocie această nouă normalitate este poate singura pe care au cunoscut-o. Lor nu li se pare nimic excesiv în rafturile doldora de produse ieftine și este posibil ca singura lor părere despre situația actuală să fie că reducerile sunt bune.

Perfect adevărat!

La fel cum pentru acești tineri s-ar putea să fie surprinzătoare atitudinea unui mai vârstnic supraviețuitor al vremurilor în care până și achiziționarea de hârtie igienică era o adevărată misiune imposibilă. Și cei mai vârstnici sunt adepții prețurilor mai ieftine și mai preferabile, dar acestui lucru i se adaugă ceva. Să ai mai mult din ceva se transformă într-o vânătoare de promoții și prețuri reduse greu de înțeles, mai ales dacă ai întreba debaraua în care aceste produse adună praf deoarece sunt prea multe sau congelatorul în care carnea congelată așteaptă de un an să-i ajungă rândul la gătit. Totul doar pentru că în ultimul pliant Penny era un irezistibil 3 la preț de 2.

Genul acesta de persoane este tot mai rar și efectul trecutului asupra psihicului colectiv este tot mai puțin vizibil. Însă ceea ce ar trebui să ne preocupe acum este ca această supraofertă specifică economiei de piață să nu se transforme într-o nouă capcană pentru bunăstarea colectivității. Este greu să nu observăm de cât de multe ori banalul catalog Penny, dacă tot am început cu acest exemplu, se revarsă din cutiile poștale dimineața, doar pentru ca seara că observi coșurile de gunoi pline de pliante mototolite și niciodată citite. Același lucru îl observăm și la alți retaileri. Poate că locuim mai aproape de un Auchan, de exemplu… Indiferent unde ești, dacă iubirea ta pentru planetă este una sinceră, sunt șanse mari să-ți fi trecut deja prin cap „gata, nu mai vreau pliante tipărite!”.

Din toate aceste motive, așteptăm cu nerăbdare adopția pe scară largă a cataloagelor online. Acum că internetul este mai ieftin ca braga – ca să folosim o expresie românească apărută mult înaintea world wide web-ului – oricine poate accesa cele mai bune oferte din ultimul catalog Auchan din doar două clicuri, de pe telefon, laptop sau tabletă. Știm deja ce o să spuneți – este complicat online, nu știu unde să caut, îmi ia foarte mult timp să urmăresc toate adresele unde pot găsi cataloagele etc. Iată că aceste lucruri nu se mai aplică!

Astăzi, avem acces la siteuri precum Kimbino.ro, unde putem găsi toate cataloagele magazinelor din țară într-un singur loc, grupate pe categorii și optimizate pentru navigare ușoară. Avantajele sunt multiple! Unul dintre ele este că după ce am verificat oferta de la Penny Market și Auchan, dacă tot am început cu aceste exemple, putem să comparăm cele mai tari oferte cu cele din revista Kaufland. Totul fără să căutăm pe Google prin zeci de pagini și fiind întotdeauna siguri că suntem la cel mai recent catalog și nu în vreo arhivă.

Adoptarea unor asemenea instrumente online în viața noastră de zi cu zi este primul pas atât către o lume mai puțin poluată, cât și către economii majore la bugetul familiei!

Comentarii