Cercetători japonezi au dezvoltat o mască ce străluceşte când detectează COVID-19

sambata, 22.01.2022

gsa-8dec21-coronavirus-masca
  • gsa-8dec21-coronavirus-masca

O echipă de oameni de ştiinţă de la o universitate din vestul Japoniei a dezvoltat o mască ce străluceşte atunci când este expusă la lumină ultravioletă în cazul în care conţine urme de coronavirus, folosind anticorpi extraşi din ouă de struţ, relatează miercuri Xinhua.

Echipa de la Universitatea din Kyoto, condusă de preşedintele instituţiei, Yasuhiro Tsukamoto, 52 de ani, speră că măştile vor oferi utilizatorilor o modalitate mai uşoară de a se testa dacă au contractat virusul.

Cercetările continuă, iar echipa şi-a propus să obţină aprobarea guvernului pentru a pune în vânzare măştile de anul viitor.

Struţii sunt capabili să producă mai multe tipuri diferite de anticorpi sau proteine care neutralizează entităţile străine din organism.

În februarie anul trecut, echipa a injectat o formă inactivă şi nepericuloasă de coronavirus la femele de struţ, extrăgând apoi cu succes o cantitate mare de anticorpi din ouăle pe care acestea le-au depus.

Echipa de cercetători a dezvoltat apoi un filtru special care este plasat în interiorul măştii. Filtrul poate fi scos şi pulverizat cu un colorant fluorescent care conţine anticorpi de coronavirus de la ouăle de struţ. Dacă virusul este prezent, filtrul va străluci atunci când este plasat sub lumină ultravioletă.

Echipa de cercetători a efectuat experimente timp de 10 zile în rândul a 32 de persoane infectate cu COVID-19 şi a descoperit că toate măştile pe care acestea le purtau străluceau sub lumina UV, care s-a estompat odată cu trecerea timpului, iar încărcătura lor virală a scăzut.

Echipa condusă de Tsukamoto intenţionează să extindă experimentul la 150 de participanţi. Preşedintele universităţii a descoperit că era chiar el pozitiv la COVID-19 după ce a purtat una dintre măştile experimentale şi a constatat că strălucea atunci când a fost verificată.

"Putem produce în masă anticorpi de la struţi la un cost redus. În viitor, vreau să transform această descoperire într-un kit de testare uşor pe care oricine îl poate folosi", a spus Tsukamoto. AGERPRES

Avem selecţioner!

Avem selecţioner!

Dinspre conclavul de la „Casa Fotbalului” se iţesc dâre de fum alb, numai că cine e alesul rămâne un mister.

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (4)

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (4)

Autorul prezintă în continuare procesul rapid de dispariţie a ţărănimii prin colectivizarea comunistă a agriculturii, aşa cum l‑a perceput în propria copilărie.

Din bucătăria rugăciunii

Din bucătăria rugăciunii

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a consacrat 2022 ca fiind "Anul omagial al rugăciunii în viaţa Bisericii şi a creştinului” şi "Anul comemorativ al sfinţilor isihaşti Simeon Noul Teolog, Grigore Palama şi Paisie de la Neamţ”. De fapt, şi când vorbim despre sfinţii isihaşti, tot despre rugăciune vorbim. Adică despre ceea ce ne orientează spre Dumnezeu.

Economia, ştiinţă sau pseudoştiinţă?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Economia, ştiinţă sau pseudoştiinţă?

„Când teoria matematică este arbitrul suprem al adevărului, devine dificil să vedem diferenţa dintre ştiinţă şi pseudoştiinţă. Rezultatul sunt oameni precum judecătorul din procesul lui Evangeline Adams sau Fiul Raiului din China antică, care au încredere în exactitatea matematică a teoriilor fără a lua în considerare performanţele lor - care confundă matematica cu ştiinţa, raţionalitatea cu realitatea.” (Levinovitz, 2016)

Atenţiune, atenţiune! Ta-ra-ram, ta-ra-ram: iaca noua împărţeală a dregătoriilor moldave!

Veşti noi pe astăzi, stimaţi telespectatori, multe “bombă”, despre noua împărţeală de posturi de şefi regionali din Moldova, la instituţiunile ce au sediul, multe din ele, taman la Iaşi.

Din cauza Omicron, se lasă cu penalizări