La Compania de Transport contractele se actualizează cu inflaţia din anii ^90
Angajații Companiei de Transport, fosta RATP, încă nu au uniforme. A treia licitație
Compania de Transport Public (CTP) a relansat licitaţia pentru achiziţionarea de uniforme personalizate. Este pentru a treia oară în acest an când operatorul de transport al Iaşului anunţă o astfel de procedură după ce ultimele două licitaţii, ambele organizate de falimentara RATP, au fost anulate.
Ultima procedură a fost câştigată de Fundaţia „Alături de Voi“, dar contractul nu a mai putut fi încheiat întrucât regia a intrat în faliment. În prezent, costul estimat pentru o uniformă ajunge la 1.114 lei. Preţul mediu cuprinde atât îmbrăcămintea pentru iarnă, cât şi cea pentru sezonul cald. La prima licitaţie, costul estimat a fost de 600 lei/uniformă, iar la a doua de 973 lei/uniformă.
Potrivit caietului de sarcini al licitaţiei lansate la sfârşitul săptămânii trecute, fiecare angajat al RATP va beneficia de un costum (sacou şi pantalon/fustă), două cămăşi mânecă lungă, o cravată/eşarfă (sezonul rece) şi o vestă, pantalon/fustă, două cămăşi mânecă scurtă şi şapcă (sezonul cald).
În total, vor fi achiziţionate peste 5.000 de articole de îmbrăcăminte pentru un număr de 561 de angajaţi. Faţă de procedurile anterioare, CTP a prevăzut câte două cămăşi în plus pentru fiecare beneficiar, iar numărul angajaţilor care urmează să poarte uniforme a crescut cu 16% (conducători auto, vatmani şi controlori). Modelul a fost ales în urma unei consultări organizată de Primărie pe reţeaua de socializare Facebook la începutul acestui an.
Materialele de bază pentru uniforme trebuie să fie lână, poliester sau bumbac (cămăşi). Valoarea totală a achiziţiei a fost estimată la 624.954 lei. Potrivit anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), termenul limită pentru depunerea ofertelor este 24 octombrie.
Recent, CTP a realizat alte două achiziţii, ambele prin încredinţare directă. Una dintre acestea a fost atribuită la limita legală pentru realizarea unei astfel de proceduri.
Astfel, CTP a contractat compania Expert-Audit SA pentru suma de 131.400 lei, obiectul achiziţiei fiind verificarea, auditarea şi certificarea situaţiilor financiare ale operatorului de transport.
O altă achiziţie directă a vizat servicii psihologice pentru 600 de angajaţi ai CTP. În acest caz, valoarea totală a contractului s-a ridicat la puţin peste 20.000 lei şi a fost atribuit unui cabinet individual de psihologie.