Cei mai accesaţi artişti pe YouTube România în 2013

miercuri, 11 decembrie 2013, 13:42
3 MIN
 Cei mai accesaţi artişti pe YouTube România în 2013

Andra, Florin Salam şi Grasu XXL sunt artiştii cei mai vizualizaţi de către români în 2013 pe YouTube România, arată o statistică publicată, miercuri, de Google, deţinătoarea platformei video.

Conform datelor oficiale, în cadrul topului muzical al anului, Andra deţine supremaţia cu cele mai multe vizualizări ale clipului ‘Inevitabil va fi bine (Official Video HD)’, urmată de Florin Salam, cu ‘Saint Tropez’, şi Grasu XXL feat Ami – Deja Vu (Official Single).

În acelaşi clasament se mai mai regăsesc Shift feat. Marius Moga – ‘Sus pe toc’ (Official Video), Connect-R, cu ‘Dă-te-n dragostea mea’ (Lyric Video), Puya şi Don Baxter – ‘Bagă Bani’ (Special Guest Connect-R) (Official Video) şi Nicole Cherry – ‘Memories’ (official video).

La categoria celor mai populare clipuri non-muzicale vizualizate de către români pe prima poziţie se clasează Harlem Shake (original army edition), podiumul fiind completat de ‘Şcoala pentru şoferi jmecheri’ şi RObotzi.S04.Ep01.Săgeata. De altfel, serialul creat de CreativeMonkeyz este prezent în şapte dintre primele zece în topul de specialitate.

Pe de altă parte, canalele la care românii s-au abonat cel mai mult în acest an au fost ‘catmusicoffice’, MediaProMusic, DoZaDeRâs, OkapiSoundOfficial şi CreativeMonkeyzArmy.

Google a anunţat că, în cursul săptămânii viitoare, va da publicităţii topul celor mai populare căutări pe care românii le-au făcut strict pe motorul de căutare în aceste an şi va fi prezentat Zeitgeist 2013.

La finalul lunii aprilie a acestui an, România a devenit cea de-a 54-a ţară din lume care are cunoscuta platformă video YouTube disponibilă în limba naţională, ocazie cu care companiile şi agenţiile locale de publicitate se pot adresa publicului-ţintă prin intermediul unor modele inovatoare de reclame video.

Începând din 25 aprilie, YouTube România permite creatorilor locali de conţinut video să fie mai uşor de descoperit, atât în România, cât şi în întreaga lume. De asemenea, companiile locale au posibilitatea de a folosi acest portal ca un mediu de promovare pentru a ajunge la publicul destinat.

De asemenea, muzicieni şi compozitori români (reprezentanţi ai Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România – Asociaţia pentru Drepturi de Autor, UCMR-ADA) şi YouTube au anunţat încheierea unui acord de licenţiere care permite artiştilor să obţină venituri din vizualizarea clipurilor lor pe platforma video.

YouTube este cea mai populară comunitate video online, care permite milioanelor de oameni să descopere, să vizioneze şi să distribuie videoclipuri originale. Compania are sediul în San Bruno, California, fiind o subsidiară a Google Inc.

Proiectul YouTube a fost pus la punct, în 2005, de către trei angajaţi ai companiei PayPal (Steve Chen, Chad Hurley şi Jawed Karim), iar brandul YouTube a fost înregistrat pe data de 14 februarie 2005. În prezent, peste 70% dintre utilizatorii actuali ai programului sunt înregistraţi în SUA. Până la ora actuală, YouTube era prezent în 53 de ţări şi în 61 de limbi.

Google a achiziţionat YouTube în 2006, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Grupul nu a anunţat, până în acest moment, profiturile provenite de la acest site, în pofida popularităţii sale imense.

Volumul actual al traficului video de pe YouTube este echivalent cu tot traficul de pe toate canalele Internet folosite în anul 2000, iar pentru a realiza atâtea videoclipuri câte au fost descărcate pe acest site, companiile NBC, ABC şi CBS ar fi trebuit să lucreze începând din 1948 şi până în prezent, relevă statisticile realizate de-a lungul timpului.

Cea mai populară categorie de programe video încărcate rămâne ‘Muzica’, iar primul video postat pe YouTube era intitulat ‘Ne găsim în Grădina Zoologică’, la 23 aprilie 2005.

În noiembrie 2010, pe YouTube se încărcau 35 de ore de video/minut, ceea ce corespunde cu 50.400 ore/zi. Toate videoclipurile postate pe YouTube pot fi vizionate în 1.700 de ani. (Agerpres)

Comentarii