De Sănătate

Punem punctul pe știi

Doi manageri de mari spitale ieşene nu au putut fi evaluaţi de Ministerul Sănătăţii

marți, 07 iunie 2016, 01:55
2 MIN
 Doi manageri de mari spitale ieşene nu au putut fi evaluaţi de Ministerul Sănătăţii

Motivul: nu a trecut cel puţin un an de la numirea lor oficială în funcţie.

După ce în luna aprilie au fost evaluaţi managerii de spitale din subordinea Consiliului Judeţean Iaşi, în această perioadă şi managerii de spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii (MS) au trecut printr-un proces de evaluare. O comisie formată din reprezentanţi ai MS au analizat activitatea derulată de aceştia în anul 2015. Astfel, la conducerea Spitalului „Sf. Spiridon“ va rămâne tot ec. Ioan Bârliba, care a obţinut în urma evaluării calificativul foarte bine. „Am prezentat un raport privind autoevaluarea activităţii manageriale, s-au verificat indicatorii de performanţă din activitatea managerială, iar conform ordinului MS contractul de management se menţine“, a precizat acesta.

Ceilalţi manageri de spitale din subordinea MS, şi anume Institutul Regional de Oncologie (IRO) şi Institutul de Psihiatrie „Socola“, nu au putut fi evaluaţi, deoarece nu au împlinit un an de când au fost numiţi oficial în funcţie. Dr. Gabriel Oprişanu a venit la conducerea institutului din luna aprilie a anului 2015, în locul fostului manager Lucian Burlea. Astfel, Oprişanu a fost manager interimar până la organizarea concursului pentru ocuparea postului din luna octombrie, care a constat într-un test grilă şi o probă pentru susţinerea proiectului de management. 

În aceeaşi situaţie se află şi ec. Mirela Grosu, managerul IRO, care nu a împlinit un an de când a fost numită oficial în funcţie, după susţinerea concursului. Aceasta a fost demisă de Ministerul Sănătăţii în luna mai a anului trecut, în urma evaluării activităţii din anul 2014, motivul fiind neîndeplinirea indicatorilor de performanţă asumaţi prin contract, mai exact fiind vorba despre indicatorii economico-financiari. Aceasta a fost manager interimar până la organizarea concursului pentru ocuparea postului, din luna noiembrie a anului 2015, la care a obţinut nota 9.50 la testul grilă şi 10 la susţinerea contractului de management.

„Anul acesta am trimis la Bucureşti indicatorii şi propunerea de act adiţional, ca să nu mai fie din nou o situaţie asemănătoare celei de anul trecut când am fost demisă pentru că lipsea actul adiţional. Atunci a fost vorba despre o neînţelegere, pentru că ministerul aştepta să trimitem actul adiţional până la sfârşitul lunii martie, iar noi am crezut că ei întocmesc actul“, a explicat ec. Mirela Grosu. 

Comentarii