Veolia Energie a prezentat bilanţul activităţii, la 3 ani de la preluarea serviciului

Pierderile de apă din sistemul ieşean de termoficare au scăzut cu 44 la sută

vineri, 13 noiembrie 2015, 02:56
3 MIN
 Pierderile de apă din sistemul ieşean de termoficare au scăzut cu 44 la sută

Furnizorul privat de agent termic a anunţat şi faptul că, în acest timp, circa 500 de locuinţe individuale, la care se adaugă numeroase societăţi comerciale sau instituţii, s-au branşat sau rebranşat la sistemul centralizat.

La trei ani de la preluarea serviciului public de termoficare din Iaşi, în noiembrie 2012, Veolia Energie şi-a prezentat ieri bilanţul activităţii din oraş. Operatorul privat a ţinut în primul rând să comunice faptul că, de atunci, sute de ieşeni, dar şi agenţi comerciali, au fost convinşi să opteze pentru branşarea sau rebranşarea la sistemul centralizat de termoficare.

Bilanţul acestor trei ani punctează şi faptul că, potrivit operatrului, s-a mărit per total eficienţa energetică a sistemului centralizat de termoficare pe întregul lanţ, – producţie, transport, distribuţie, furnizare -, randamentul global al sistemului crescând cu 5%.

Potrivit oficialilor Veolia, creşterea eficienţei s-a datorat investiţiilor efectuate: au fost fiabilizate echipamentele principale de la ambele centrale de producţie (CET Tudor şi CET Holboca) şi a scăzut apa de adaos (pierderile de apă) pe reţelele primare şi secundare cu 44%. De asemenea, a crescut gradul de continuitate în furnizarea energiei termice către clienţi până la 96,9% şi au scăzut consumurile interne de electricitate cu 10%.

Investiţiile au presupus şi înlocuirea a 4,5 km de reţele primare şi 7,5 km de reţele secundare, care se adăugă la cei 11 km de magistrale de termoficare înlocuiţi de municipiul Iaşi cu fonduri europene. În plus, au fost introduse 2,1 km de conducte de recirculare a apei calde de la punctele termice până la subsolul blocurilor şi au fost înlocuite 2.198 de contoare clasice cu aparate de măsură cu citire radio, de la distanţă.

De asemenea, facturile clienţilor au fost degrevate de costuri inutile, combustibilul fiind achiziţionat din timp de Veolia. Toate aceste măsuri s-au tradus în costuri mai mici pentru încălzire şi apă caldă, precizează Veolia.

„Dacă la acestea adăugăm şi îmbunătăţirea calităţii servicilor şi a comunicării cu clienţii, găsim explicaţia motivelor ce au convins atât populaţia, cât şi mari agenţi comerciali să se racordeze sau să se rebranşeze la reţeaua de termoficare centralizată. Numeroase clădiri mari au ales termoficarea centralizată: hoteluri – Moldova, Ramada, Unirea şi Eskada, complexe de birouri, ca Tester Business Park, instituţii de cultură, ca Ateneul Tătăraşi, lăcaşuri de cult, ca bisericile Sfântul Iulian din Tars şi Sfântul Nicolae, instituţii de învăţământ precum Colegiul Naţional, Grădiniţa PP4 4, Liceul Vasile Alecsandri – clădire anexă, instituţii publice precum Direcţia de Asistenţă Comunitară, centre comerciale (eGros), centre de petrecere a timpului liber (Baia Comunală, o sală de sport privată din Bucium) şamd. La acestea se adaugă peste 500 de apartamente care s-au rebranşat la sistemul centralizat de termoficare. Rezultatele tuturor acestor acţiuni pozitive ne bucură şi ne responsabilizează pentru următorii 17 ani ai contractului de delegare. În următorii ani vom continua să ne ghidăm după aceleaşi principii: creşterea eficienţei în toate aspectele activităţii noastre, dialogul constructiv cu clienţii şi proactivitatea, în aşa fel încât să furnizăm servicii la un înalt grad de calitate şi continuitate şi la un preţ competitiv“, a declarat Ana Maria Icătoiu, director comercial şi de comunicare Veolia Energie Iaşi.

Comentarii