România Aqua Park

marți, 09 aprilie 2013, 01:50
3 MIN
 România Aqua Park

* Pe partea economică, din câte am auzit la ştiri, singura veste bună e că de joi se încălzeşte. Avem un sezon călduros de vreo cinci luni (aprilie – septembrie) şi unul rece, restul anului. La prima vedere, România ar părea ţara făgăduinţei pentru investitori: lungă vară fierbinte, lung sezon estival, cu sute de mii de turişti veniţi la plajă, apoi lung sezon rece, în care milioane de turişti se bat să ajungă pe pârtii. Dar, cum se întâmplă deseori în viaţă, prima părere e greşită; la a doua, mai atentă, se vede că diamantele sunt cioburi de sticlă, că aurul e de trompetă, că marmura e linoleum sau tapet şi că, în România, sezonul de vară oficial are cel mult patru luni, din care se pot folosi maximum două, fiindcă, după cum am văzut la ştiri, în ultimii ani, din când în când vine câte o perioadă de frig, vânt şi ploi, prin staţiuni, că tremură sărmanii turişti, pe cearşafuri, înveliţi în păturile de la hotel, ca telefoanele puse pe vibraţie.
* Dacă nu e frig, sunt alge, peşti putreziţi sau chimicale scurse de undeva (sigur se găseşte o sursă de poluare), plus carcalaci care intră în slip şi ciupesc. Dacă nu-s cele de mai sus, sunt manelele, preţurile etc. La munte e cam la fel, dar nu sunt carcalaci, ci urşi tomberonezi, şi nu-s alge în apă, ci răgălii pe pârtii. La toate astea, se adaugă infrastructura: poate că vă mai amintiţi desele şi celebrele ştiri despre circulaţia bară la bară pe Autostrada Soarelui sau pe DN 1.
* Una peste alta, vestea că de joi se încălzeşte e bună mai ales pentru unele magazine, fiindcă se pot scoate, în fine, din depozite, pachetele cu lemnişoare, sacii cu cărbune de grătar, sticlele cu gaz de aprins focul şi chiar caserolele cu carne de mici rămase din anii trecuţi…
* Că veni vorba: în week-end am prins imagini din zonele inundate ale patriei şi am ajuns să ne întrebăm dacă nu cumva strategia de dezvoltare turistică a noului ministru de resort o fi bazată pe ideile primarului de Constanţa, Radu Mazăre, la modul că să devină întreaga ţară un mare Aquapark Aqua Magic sau cum îi mai zice. Ar fi ceva plauzibil: la cât de vijelios scade nivelul de trai (ca nivelul berii din halbe, la terasă, într-o zi fierbinte de vară), au să ajungă toţi românii în fundul gol, ca pe plajă la Mamaia, lăsaţi cu ochii în soare, pe cearşafuri, mâncând, tot ca pe plajă, singurele chestii pe care şi le vor permite din salarii şi pensii, adică vată de zahăr, seminţe, ciucălăi de porumb fiert şi hamsii. Şi, tot ca la Mamaia, unde e Mazăre cel iubitor de carnaval ca la Rio, românii au să tragă printre dinţi expresii care ar putea sugera, unui necunoscător, referiri la "samba"…

* Am remarcat că multe companii, pentru a-şi face reclamă, apelează la îndrăgiţi interpreţi de muzică populară, care apar în clipuri prezentând diverse produse. Am prins un clip cu Petrică Mâţu Stoian, care promovează un vin bun, şi am avut o idee, amintindu-ne de un mai vechi clip electoral cu o duduie Brad, care zicea că "Votaţi Bradul!" sau cam aşa ceva: noi am vedea o reclamă mult mai percutantă şi mai la obiect, cu sloganul "Sunt Petrică Mâţu Stoian şi vă recomand Whiskas!", de un exemplu.

Comentarii