De Business

Punem punctul pe știi

Patronii ieseni se tem sa faca afaceri pe internet

duminică, 28 septembrie 2003, 23:00
2 MIN
 Patronii ieseni se tem sa faca afaceri pe internet

Semnatura eletronica nu a avut succes in rindul patronilor ieseni. Cu toate ca unii dintre ei s-au lovit de necesitatea unui astfel de instrument, iar altii sint in negocieri, la sase luni de cind a fost lansata oficial in tara si trei in Iasi, nici o firma sau persoana fizica din judet nu a achizitionat un certificat de semnatura electronica.
Piata merge prost in toata tara
Dupa cum sustine Dan Dobre, directorul firmei „Daf Servcom”, singurul dealer autorizat pe zona Iasului, unul din impedimentele dezvoltarii acestei piete este costul ridicat. De asemenea, oamenii de afaceri sau cei din administratia publica sint reticenti la ideea implementarii unui astfel de sistem deoarece nu sint convinsi de utilitatea lui. „Din iunie de cind sintem dealeri autorizati si pina in prezent nu am vindut nici o semnatura electronica in Iasi. Am reusit totusi sa livram doua: una la Bucuresti si una la Tecuci. Piata merge prost insa in toata tara. Am vorbit cu un dealer din Bacau care mi-au marturisit ca nu a avut nici o cerere pentru semnaturi eletronice”, ne-a spus Dobre.
Unii si-au pus problema
Cu toate ca oamenii de afaceri ieseni nu au achizitionat nici o semnatura eletronica pina acum, unii dintre ei si-au pus problema introducerii unui astfel de sistem, iar altii sint in negocieri pentru achizitionarea unuia. „Am inceput discutiile pentru introducerea semnaturii eletronice. Sintem intr-un stadiu avansat al negocierilor si speram sa cumparam un certificat de semnatura eletronica cit mai repede”, ne-a spus Dan Bliuc, directorul general al „Nicolina” SA.
„La noi s-a pus problema introducerii semnaturii eletronice. S-a renuntat insa la idee, dar nu pot sa va spun din ce motive”, a explicat unul din functionarii departamentului de export din cadrui firmei „Siretul” Pascani.
O Ordonanta a dat totul peste cap
Planurile firmei „Daf Servcom” au fost date peste cap si de ordonanta promovata recent de guvern prin care se da posibilitatea firmelor si persoanelor fizice sa isi depuna toate formularele catre diferite institutii ale statului pe cale electronica. Si in acest caz firmele au nevoie de o semnatura, dar fata de cea eletronica, care ajunge sa coste in primul an 140 de euro (semnatura plus un cititor eletronic), pentru acest serviciu se va plati numai 460.000 de lei.
Conform unui raport al Ministerului Comunicatiilor, in tara s-au emis 8.300 de semnaturi eletronice. Cea mai mare parte din ele pot fi insa folosite numai in cadrul unui grup de firme sau in cadrul aceleiasi societati, cum ar fi de exemplu in cadrul unei banci. Ele nu au utilizare internationala ca cele emise de catre „E-Sign” Romania si vindute in Iasi prin „Daf Servcom”. (Dan CONSTANTIN)

Comentarii