Sporturi electronice

marți, 02 octombrie 2007, 16:38
2 MIN
 Sporturi electronice

Din acel moment industria jocurilor s-a dezvoltat continuu, fiecare producator simtind nevoia sa aduca o inovatie in domeniu prin care sa se afirme pe piata. Companii de prestigiu precum EA-Games sau Sierra au pus in practica cele mai ciudate idei lasindu-ne pe noi, jucatorii, sa le continuam asa cum consideram de cuviinta.

Astazi in contextul in care fiecare pusti stie ce este un hard-disk, jocurile iau amploare si ajung  la un nou stadiu: acela de Sport electronic sau eSport cum este deseori numit in afara.  Ideea a apartinut americanului Angel Munoz care a pus bazele a ceea ce noi vedem acum. Compania sa Cyberathlete Professional League, cunoscuta drept CPL, a decis ca a venit momentul in care jucatorii sa se desprinda de universul virtual generat de multiplele servere BattleNet si sa faca ceea ce stiu ei mai bine intr-un cadru competitional, cu public, premii si promovare.

Conceptul a luat amploare in cel mai scurt timp, iar entuziasmul jucatorilor nu a ramas fara ecouri. Companii de prestigiu in domeniul IT, precum AMD, ATI, Intel sau nVidia, au simtit nevoia de implicare si de aici pina la primele competitii cu premii uriase nu a mai fost decit un pas. Frenezia jucatorilor a devenit atit de imprevizibila incit marile companii au facut investitii enorme pentru a dezvolta hardware perfect optimizat pentru jucatori.

Sporturile Electronice au fost recunoscute official mai tirziu in momentul in care similitudinile dintre Campionatul Mondial de Fotbal si Campionatul Mondian de jocuri au devenit evidente. Fanii, trairile, emotiile, proportiile evenimentelor in sine nu au putut fi neglijate si astfel placerea de a te juca a devenit… un job.

In Romania, miscarea a luat amploare in urma cu 5 ani cind la initiativa unui temerar bucurestean, Silviu Stroie, impreuna cu asociatii sai au creat Asociatia Gamerilor Profesionisti (cunoscuta tuturor ca PGL). Desi startul a fost mai lent si conditiile mai dure, cei 5 ani de munca si-au spus cuvintul si astazi, si noi sintem la un pas de a putea lucra, ei bine, la o echipa de FIFA, de exemplu.

Industria s-a dezvoltat pina in punctul in care echipele au devenit Companii Multinationale cu investitori numerosi si cu un staff foarte bine pregatit profesional. Acestea au creat la rindul lor tendinte si au dat noi sensuri cuvintului joc, dar toate sensurile ne spun acelasi lucru: jocurile nu mai sint doar un mod de a petrece o parte din timpul liber, sint un sport.

Comentarii