Ies scintei intre soferii Autogarii si transportatorii particulari

sâmbătă, 10 martie 2001, 00:00
3 MIN
 Ies scintei intre soferii Autogarii si transportatorii particulari

Rica dintre soferii autobuzelor de la Autogara Bacau si cei ai societatilor particulare care activeaza pe aceleasi trasee si-a consumat joi, 8 martie, un nou episod. Conform declaratiei lui Ionel Dorobat, sofer pe o masina a SC Chilianu SRL, el a fost lovit cu pumnii in cap de un sofer de autobuz al SC Bistrita SA, doar pe motivul ca activeaza pe acelasi traseu. Dorobat se afla la volan in statia din satul Coteni cind, spune el, in dreptul lui a oprit un autobuz al SC Bistrita. "Soferul a venit la mine si mi-a cerut licenta. In timp ce m-am aplecat ca sa scot hirtia sa i-o arat, el a inceput sa ma loveasca in cap cu pumnii in cap si sa ma ameninte ca, daca ma mai prinde pe traseu, ma omoara", a declarat Dorobat. El nu a putut insa identifica soferul care l-a agresat si nici masina acestuia. Tot el spune ca un alt coleg de-al lui, de pe acelasi traseu, a fost amenintat acum o saptamina, de catre un alt sofer al SC Bistrita, ca va fi scos de pe sosea daca va mai fi prins prin zona. Atit Ionel Dorobat, cit si colegul sau amenintat, refuza acum sa mai plece in cursa pe traseul dinspre Buhoci, tocmai din cauza celor intimplate.
Directorul executiv al SC Bistrita, Mihai Balaita, nu stie despre evenimentele mentionate, dar nu exclude ca acestea sa fi avut loc, dat fiind ca, de-a lungul timpului, au mai existat episoade aprinse intre cele doua parti. "Unii soferi de-ai nostri se enerveaza, pentru ca ceilalti nu respecta nici un program si se posteaza in statii inaintea alor nostri, care urmeaza un program foarte strict, furindu-le, astfel, calatorii", a spus directorul Autogarii. Mihai Balaita mai spune ca intre cele doua parti nici nu poate fi vorba despre o concurenta si ca, de fapt, este o chestiune de "golaneala", dat fiind ca transportatorii privati nu au toate autorizatiile necesare.
Pe traseele judetene deservite de Autogara Bacau mai circula in prezent si citeva zeci de mijloace de transport "pirat", intre care sint si Dacii sau microbuze. Potrivit directorului Balaita, transportatorii privati nu au toate autorizatiile necesare acestei activitati, care la Autogara sint in numar de circa o suta. Soferii transportatorilor privati au licente de transport public sau de executie, eliberate de Autoritatea Rutiera Romana, precum si autorizatii de functionare emise de consiiile locale ale localitatilor de destinatie. Licentele emise de Autoritatea Rutiera Romana sint, insa, inutile pentru particulari, atita vreme cit nu exista si licentele de traseu, emise, in conformitate cu legea, unui singur transportator. Aceste licente sint detinute numai de Autogara, iar particularii le pot dobindi numai pe traseele neacoperite de SC Bistrita, adica aproape pe nicaieri.
Problema transportatorilor privati va intra din nou in vizorul Autoritatii Rutiere si Politei, cum s-a mai intimplat de citeva ori pina acum. Transportatorii privati vor mai putea sa circule numai pe traseele pe care au toate autorizatiile necesare, ceea ce practic este imposibil, dat fiind ca licenta de traseu este detinuta in exclusivitate de SC Bistrita. Controalele precedente efectuate de ARR si Politie nu i-au impiedicat insa pe transportatori sa functioneze nici pina acum, dat fiind ca si-au schimbat mereu locurile de plecare si de destinatie. (O.P.)

Comentarii