Finii primarului au furat Copoul, iar Oprea si Schrotter le-au declarat razboi

Subtitlu

joi, 20 martie 2008, 23:11
4 MIN
 Finii primarului au furat Copoul, iar Oprea si Schrotter le-au declarat razboi

O mica firma privata, "Laser Co", detinuta de finii primarului Gheorghe Nichita, a infierbintat clasa politica locala. Gabriel Popa a depus la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) o cerere privind inregistrarea marcii "Copou". Reprezentanti ai PNL, PD-L, candidati la Primarie au atacat dur gestul firmei. "Sint revoltat de intentia unora de a confisca un nume drag iesenilor precum Copoul. Am inceput deja sa stringem semnaturi de la ieseni pentru a depune contestatie la OSIM", a declarat ieri europarlamentarul PD-L Dumitru Oprea. De partea cealalta, Nichita sustine ca nu are nici o legatura cu propunerea rudelor sale, dar ca solicitarea nu este atit de importanta pe cit o fac sa para adversarii lui politici. Contactat telefonic, un expert care se ocupa cu probleme de proprietate industriala sustine ca inregistrarea unei marci precum "Copou" nu afecteaza iesenii si nici istoria municipiului.

Schrotter: "Nimeni nu are acest drept"

Cererea firmei "Laser Co" pentru marca "Copou" a fost depusa la OSIM anul trecut. Societatea detinuta de finii de cununie ai primarului a solicitat utilizarea acestei marci in trei clase de produse sau servicii. Acestea sint clasa 35 – publicitate, gestiunea afacerilor comerciale, administratie comerciala, lucrari de birou), clasa 36 – asigurari, afaceri financiare, afaceri monetare, afaceri imobiliare, si clasa 43 – servicii de alimentatie publica, servicii de cazare publica. Inregistrarea marcii a primit unda verde de la OSIM, fiind in perioada de contestatii de 12 zile. "Organizatia judeteana a PD-L va depune o sesizare la OSIM. Vom ajunge si in instanta daca va fi cazul. Am vorbit cu oamenii pe strada. Nu le vine sa creada ca se poate intimpla asa ceva. Nu au nici un drept", a afirmat Oprea. Si Irina Schrotter sustine ca va contesta la rindul ei inregistrarea marcii "Copou". "Acum o firma din oras a inregistrat dreptul de proprietate asupra unei zone din Iasi. Nimeni nu are dreptul sa inregistreze «Copou». Este o greseala. Pentru Iasi, Copoul este istorie. Este si vina Primariei ca nu inventariaza simbolurile Iasului pentru a le trimite la OSIM si a evita astfel de probleme. Numele de Copou este proprietatea Laser Co. Oricine il foloseste trebuie sa plateasca", a afirmat Schrotter. Primarul Gheorghe Nichita sustine insa ca inregistrarea de la OSIM nu inseamna nimic pentru ieseni. "Am fost asociat fals cu aceasta problema. La firma Laser Co sint actionari doi tineri pe care i-am cununat, dar nu ma intereseaza ce fac rudele mele. Nu sint vinovat de ce fac ei. Nimeni nu poate schimba istoria Iasului. Aceasta inregistrare se refera la produsele unei firme. Exista firme care au marca «Iasi». Asta inseamna ca nu mai intram in Iasi? Din 1997 este data marca «Iasi». Si marca «Tatarasi Arena» este luata de Zaharia Schrotter. Si marca «Bucium» luata de mai multe firme", a declarat Nichita. Irina Schrotter sustine ca marca "Tatarasi Arena" este doar pentru a localiza un proiect si nu are nici o legatura cu incercarea firmei "Laser Co".

Marca "Iasi", adjudecata de trei ori

Conform site-ului OSIM, marca "Bucium" a fost utilizata sau este inca folosita de un numar de sapte firme, iar marca "Iasi" apare de trei ori. Astfel, marca "Iasi" a fost utilizata din 1993 si pina in 2003 de SC Vinia, dar si de Regia Autonoma a Tutunului din Romania si SC Galaxy Tobacco. "Ma astept sa fiu atacat. Dar sa nu manipulam opinia publica cu lucruri care nu sint importante. Cit nu sint afectati cetatenii, nu are sens sa intram in absurd", a explicat Nichita.

Ioan Burtila, reprezentant al firmei "Mileniul III", specializata pe probleme de proprietate industriala, sustine ca firma este limitata la a folosi brandul "Copou" la serviciile pe care le presteaza si pentru care are avizul OSIM. "Exista 45 de clase de produse si servicii. Si la publicitate, se poate utiliza brandul «Copou» doar in cazul produselor firmei. Nu are nici o legatura cu Parcul Copou, Gradina Copou sau strada Copou. Depinde si de domeniile pentru care are inregistrata marca, in afara produselor existente, cum ar fi  de exemplu cartierul Copou", a explicat Burtila, expert in probleme de proprietate industriala. El a oferit si un exemplu, pornind de la marca "Ziarul de Iasi". "In afara de clasele pe care este inregistrat «Ziarul de Iasi», oricine poate inregistra marca pentru alte produse. Pot fi tigari «Ziarul de Iasi» sau orice altceva", a completat Burtila.

Comentarii