Galatenii sponsorizeaza reglementarile din transportul privat

vineri, 04 ianuarie 2002, 00:00
2 MIN
 Galatenii sponsorizeaza reglementarile din transportul privat

Proprietarii de maxi-taxi au recurs in ultima perioada, mai ales de cind strazile orasului s-au captusit cu gheata si zapada, la majorarea tarifelor cu 1.000 de lei. Masura nu i-a luat prin surprindere pe galatenii care au mai trecut prin iarna, obisnuiti cu capriciile de moment ale proprietarilor de maxi-taxi. In mod paradoxal insa, marirea de pret aplicata dupa ureche i-a prins nepregatiti pe responsabilii cu transportul public din administratia locala. Greseala de la facerea HCL 136/mai 2001, pe care acum cetatenii o platesc din buzunarul propriu, consta in faptul ca actul normativ amintit nu reglementeaza in nici un fel tarifele practicate in transportul maxi-taxi. Adica, la momentul elaborarii hotaririi, nici macar nu s-a luat in calcul ca transportatorii ar putea sa recurga la o majorare de tarif, dupa ce si-au vazut sacii in caruta.
Ba, mai mult, comisia care a evaluat in vara autoturismele 8+1, care urmau sa concureze pe orferta publica a Primariei, a acordat chiar puncte, si prin urmare trasee mai bunicele, proprietarilor care au declarat ca vor reduce pretul calatoriei. Astfel, 70 de detinatori de maxi-taxi s-au angajat sa mearga tot anul cu 3.000 de lei, iar unul, care probabil ar trebui nominalizat pentru farsa anului, a tinut-o una si buna ca merge cu 2.000 de lei. Controale facute ulterior de inspectorii Primariei au demonstrat ca aproape nimeni nu taxeaza calatorii cu asemenea sume derizorii, dar acestora nu li s-a luat licenta, asa cum prevede HCL 136. Si daca farseurii nu au fost dibuiti nici macar cu tarifele reduse atasate pe licenta, puzderia de soferi care taxeaza acum cu 5.000 de lei de calatorie chiar nu are de ce sa-si faca griji. Nu de alta, dar autoritatile locale au avut tot timpul griji mai importante decit fisele din buzunarul cetateanului. Astfel, strazile au fost varuite din loc in loc cu niste figuri geometrice care inca isi asteapta scopul, stilpii au fost coafati cu placute pe care scrie "Primaria" si numerele de traseu, iar la evaluarea tehnica a autoturismelor maxi-taxi s-a pus mare pret pe dotari ca aerul conditionat, lucru totusi explicabil daca ne gindim ca HCL 136 a fost conceputa pe canicula. Toate, operatii estetice care n-au putut ascunde faptul ca transportatorii privati se comporta in continuare ca-n salbaticie, iar controalele municipalitatii nu i-au speriat suficient pentru a-i domestici. (Florin STEFAN)

Comentarii