Greva de la Romportmet se transforma in "reforma" sindicala

joi, 02 august 2001, 23:00
2 MIN
 Greva de la Romportmet se transforma in "reforma" sindicala

Greva salariatilor de la Romportmet si de la celelalte societati care-si desfasoara activitatea in incinta societatii de exploatare portuara a continuat si ieri, dupa ce in prima zi a protestului revendicarile acestora au ramas fara nici un raspuns din partea conducerii. Reprezentantul actionarului majoritar, Broadhurst Investments Ltd, Andrei Siminel, sosit inca din ziua declansarii grevei la sediul Romportmet, a refuzat sa negocieze cu liderul de sindicat ales, Stefan Frunza, mandatindu-i pe sefii de sectii sa adune semnaturi de la salariati pentru investirea ca reprezentanti a altor patru persoane, printre care si viceliderul Ionel Iosif. "Este de fapt o miscare prin care patronatul incearca sa inlocuiasca sindicatul legal constituit cu salariati Tesa. Oamenii nu au dorit sa fie reprezentati de acestia, lista de semnaturi intocmita cuprinzind numai citeva persoane. Se fac presiuni pentru reluarea lucrului, au fost aduse aici mai multe masini cu agenti de securitate, iar conducerea executiva a societatii impreuna cu cei doi reprezentanti ai actionarului majoritar se plimba printre utilaje, incercind sa-i intimideze pe oameni. Salariatii au acceptat sa se ocupe de partea de intretinere a masinilor pentru ca patronii au dorit sa verifice starea tehnica de functionare. Astfel, s-a respectat o prima parte din revendicarile noastre, dar noi am solicitat ca aceasta revizie tehnica sa fie insotita de reinnoirea autorizatiilor Institutului de Stat pentru Cazane si Instalatii de Ridicat", ne-a declarat Stefan Frunza. Acesta a mai adaugat ca salariatilor de la Port-Agency si Service-Port li s-a propus preluarea unora dintre ei de catre Romportmet, dar liderii de sindicat de acolo nu au fost nici ei acceptati la discutii. Desi reporterii nostri au incercat sa-l contacteze pe directorul Vasile Sava, acesta nu a putut fi gasit nici ieri, fiind prins toata ziua in sedinte cu reprezentantii actionarului majoritar, Gabriel Chiriac si Andrei Siminel. Am primit in schimb un comunicat purtind antetul conducerii executive de la Romportmet in care se precizeaza ca una din prioritatile societatii in urmatoarele doua luni este accelerarea programului de reparatii si modernizari a utilajelor, pentru care deja s-au alocat 24 miliarde de lei in 2000 si peste 8 miliarde de lei in 2001. In aceeasi nota se mentioneaza ca societatea nu a incasat numerar de la Sidex in ultimii doi ani, Combinatul datorind in prezent Romportmet peste 30 miliarde de lei, bani cu care s-ar putea realiza modernizari si reparatii. (Florin STEFAN)

Comentarii