Problema strazilor nu se rezolva cu una, cu doua

miercuri, 23 mai 2001, 23:00
3 MIN
 Problema strazilor nu se rezolva cu una, cu doua

Primarul Dumitru Nicolae a declarat ca printre strazile care vor avea prioritate anul acesta pentru efectuarea lucrarilor de reparatii se afla strazile Basarabiei si Brailei. Deoarece strada Brailei nu a mai fost asfaltata de acum sase ani de zile, desi termenul prevazut de lege este de maxim cinci ani, zilele trecute au fost demarate lucrarile de reparatie ale acesteia, urmind ca in citeva zile sa fie finalizate. Edilul urbei a mai afirmat ca nu a uitat nici strada Basarabiei si ca se depun eforturi pentru obtinerea sumelor necesare pentru finalizarea acesteia. "Trebuie sa gasim banii necesari pentru finalizarea acestei lucrari, deoarece vom degreva 30% din circulatia de pe strazile Brailei si Domneasca", a mai declarat primarul Nicolae. Lucrarile sint incepute de acum sase ani, iar in momentul de fata mai sint necesare lucrari de introducere a conductelor pentru apa si reparatie ale instalatiilor pentru alimentarea cu gaze, precum si asfaltarea acesteia pina in strada Cosbuc.
Bani grei pentru modernizarea strazilor
Consilierii locali au aprobat saptamina trecuta lista strazilor care vor beneficia de ample lucrari de modernizare ce constau atit in asfaltarea carosabilului si a trotuarelor cit si in inlocuirea de conducte de apa si reparatii la canalizari. Lista cuprinde 18 strazi secundare a caror modernizare costa Primaria 219,5 miliarde de lei. Cei mai multi bani se vor duce pentru reparatiile efectuate la strada Cimpului, care face legatura intre strada Tecuci si Constructorilor, acesta primind 31,3 miliarde de lei. A doua in top este strada Unirii, care va primi 29 miliarde de lei, urmata de strada Romana, cu 27 miliarde de lei.
Pentru strada Transilvaniei, care ingreuneaza circulatia automobilelor din cauza denivelarilor si a baltoacelor care se formeaza dupa fiecare ploaie, municipalitatea va investi 21,8 miliarde de lei pentru efectuarea lucrarilor necesare. In schimb, pentru strada Sfintul Spiridon, ajunsa in stare jalnica din cauza interventiilor succesive la retelele subterane, municipalitatea va investi 11 miliarde de lei. Sume mai mici au fost repartizate pentru strazile: Dr. Petru Groza – 13,8 miliarde de lei, Naruja – 13,5 miliarde de lei, Banului – 7,3 miliarde de lei, Lacului – 5,8 miliarde de lei.
Consilierul Gherasim crede in solutii de moment
Daca "partea leului" din banii alocati pentru "cosmetizarea" infrastructurii rutiere a orasului revin lucrarilor de reparatii la artere centrale precum strada Brailei sau strada Basarabiei, segmentul din str. Traian cuprins intre Basarabiei si Spitalul de Boli Infectioase ramine inca pe lista de asteptare. Pentru inceperea lucrarilor la aceasta cale rutiera nu exista inca un proiect, desi, in opinia unora, intersectiile de la Baia Comunala sau din Bariera Traian provoaca serioase batai de cap conducatorilor auto. "Peste 60% din defectiunile tehnice ale autovehiculelor la partea de rulare sint cauzate de starea proasta a drumurilor in zone ca intersectia de la Baia Comunala sau cea din Bariera Traian. In alte puncte de trafic precum strada Radu Negru sau reteaua rutiera din Valea Orasului nu s-a facut nici macar plombarea carosabilului, acolo unde sint sparturi sau denivelari, iar lucrarile in desfasurare nu sint semnalizate", ne-a declarat vicepresedintele Comisiei pentru Siguranta Circulatiei din cadrul Consiliului Judetean, Stefan Gherasim. Potrivit acestuia, declansarea lucrarilor de asfaltare pentru toate strazile care intra pe lista anuala de reparatii a Primariei, nu ar fi peste tot solutia cea mai fericita, cel putin in cazul strazilor pietruite fiind preferabila pavarea gropilor cu piatra cubica. Astfel de operatii de cosmetizare ar putea fi puse in practica de catre o grupa de pavatori care ar functiona pe linga societatea Consiliului Local, SC "Constructii si Reparatii" SA. "Legea 215/2000 stipuleaza ca administrarea si semnalizarea drumurilor intra in atributiile Primariei. Cred ca din punct de vedere al sigurantei circulatiei este o solutie mai eficienta plombarea cu piatra cubica, o data sau de doua ori pe an, a arterelor deficitare care permit acest lucru, in loc sa se astepte alocarea unor fonduri pentru asfaltare. De asemenea, cred ca Primaria ar trebui sa supravegheze mai atent modul in care furnizorii de gaze sau apa, refac structura de rezistenta a carosabilului dupa ce acestia isi termina lucrul la conducte", a mai adaugat consilierul judetean Stefan Gherasim. (Florin STEFAN, Georgiana MUNTEANU)

Comentarii